דיגיטל וטק

טיקטוק במהלך דרמטי: האם בקרוב היא תעלה כסף?

הרשת החברתית החלה בניסוי שמאפשר ליוצרים לגבות מגולשים אחרים כסף על צפייה בתכנים שלהם. האם זה הסוף של התוכן הוויראלי הפתוח לכולם?

יאיר מור | 
איך לעשות כסף מהטיקטוק שלכם? (צילום unsplash, pixabay)
האם בקרוב תצטרכו לשלם כדי לצפות בסרטונים של הטיקטוקרים האהובים עליכם? החברה החלה לאחרונה לבחון אפשרות חדשה עבור יוצרים, להגביל את הגישה לתכנים שלהם ולגבות עליה דמי מנוי חודשיים, כך אישרה החברה לאתר TechCrunch לאחר דיווח ראשוני של The Information.
 
בדיווח לא נכללו פרטים נוספים מעבר לעובדה שכרגע מדובר בניסוי מצומצם. לא הוזכר איך עובדת המגבלה וכמה כסף יכולים יוצרים לגבות מהצופים. לכן, כרגע ניתן רק לנחש לאן חותרת טיקטוק על ידי השוואה מול המתחרות.
טוויטר היתה הרשת החברתית הראשונה לאפשר למשתמשים לגבות דמי מנוי מעוקבים, במסגרת Super Follow שהושק בספטמבר האחרון. משתמשי טוויטר יכולים לגבות מהמשתמשים תעריף של 3, 5 או 10 דולר לחודש תמורת גישה לציוצים שמוסתרים בפני שאר הקהל ברשת החברתית.
בשבוע החולף הצטרפה אינסטגרם לטרנד כאשר הודיעה כי תאפשר ליוצרים לגבות בין דולר אחד ל-100 הכל חודש מהעוקבים תמורת גישה לתמונות וסרטונים שמוסתרים משאר הגולשים, כמו גם תמורת סימון מיוחד שלהם בשידורים חיים, כך שהיוצרים שמקבלים מהם כסף אמורים לענות קודם כל על שאלות שמגיעות מהם, לפני שהם מתחשבים בגולשים שאינם משלמים.
טיקטוק עצמה כבר מאפשרת כיום ליוצרים מספר דרכים להרוויח כסף משימוש ברשת החברתית (מלבד גביית תשלום על פוסטים פרסומיים, נוהל שלטיקטוק עצמה אין יכולת אמתית להתערב בו): היא מאפשרת למשתמשים לרכוש מעין מתנות וירטואליות שאותן הם יכולים לשלוח לטיקטוקרים בזמן שידורים חיים, בדומה למה שנהוג באתרי שידור גיימינג; ובאוקטובר החלה ניסוי של "טיפים" שאותם ניתן לשלוח ליוצרים בעלי 100,000 עוקבים וללא הפרות של תנאי השימוש בכל רגע נתון, גם אם הם אינם נמצאים בשידור חי.
בתגובה לדיווח אמרה טיקטוק: "אנחנו תמיד חושבים על דרכים חדשות להביא ערך לקהילה שלנו ולהעשיר את חוויית הטיקטוק".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה