דיגיטל וטק

גוגל מתקנת את הדבר הכי מעצבן בדפדפן כרום

הגרסה העדכנית של הדפדפן כוללת אפשרות חבויה, שנותנת מענה לאחד החסרונות העיקריים של כרום שכופים על משתמשים תלות בתוספים ותוכנות חיצוניים
יאיר מור |  4
חיפוש בגוגל (צילום William Iven from Pixabay)
גוגל הטמיעה לאחרונה בדפדפן הנפוץ בעולם תכונה חדשה, שמייתרת כמעט לחלוטין את השימוש באחד מסוגי התוספים הנפוצים ביותר: מנהלי סיסמאות.
בגרסה 98 של כרום, שיצאה בתחילת החודש, מוסתרת אפשרות חדשה שמשפרת משמעותית את מנהל הסיסמאות המובנה של הדפדפן. האפשרות, שזוהתה לראשונה בנובמבר האחרון בגרסת ניסוי של הדפדפן על ידי גולש בפורום כרום באתר Reddit, מאפשרת הזנה ידנית של סיסמאות. זאת בניגוד למצב הנוכחי, בו הדפדפן הציע לזכור סיסמאות לאחר הזנתן באתר בשורה קופצת בראש החלון – אך אם לא לחצתם עליה במהירות היא נעלמה, ואיתה האפשרות שהדפדפן יוכל להזין את הסיסמא בעצמו בביקורים הבאים באתר.
 
כדי להפעיל את האפשרות, העתיקו והדביקו בשורת הכתובות את הקישור הבא: "chrome://flags/#add-passwords-in-settings", ובתפריט הבחירה העבירו אותה ל-Enabled ("הפעל"). כרגע זו הדרך היחידה להפעיל את היכולת הזו, והיא עובדת רק במחשבים – ולא חשוב אם הם מריצים את מערכת ההפעלה Windows, מק, לינוקס או ChromeOS.
כאמור, לכרום יש זוכר סיסמאות מובנה, אך עד כה היו חסרות בו תכונות רבות שנחשבות לסטנדרטיות בתוכנות ותוספים ייעודיים לזכירת סיסמאות, כמו LastPass, 1Password ו-Bitwarden: הוא הציע לזכור סיסמאות שכבר הוזנו וסנכרן אותן בין כל המחשבים, הטאבלטים והסמארטפונים שבהם גולש המשתמש בדפדפן כרום המחובר לחשבון הגוגל שלו. אך ממשק הניהול שלו לא ידידותי, וכאמור בינתיים אין בו אפשרות מסודרת להזנה ידנית של סיסמאות – כלומר הקלדה של כתובת אתר, שם המשתמש והסיסמא גם כשהולש לא נמצא באתר. האפשרות החדשה היא צעד ראשון לקראת הטמעה מלאה של אפשרות כזו.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    הדבר שבאמת חסר הוא..
    פיירפוקס 02/2022/24
    הגב לתגובה זו
    0 1
    שאין מצב suspend שעוצר את הדף מלהתעדכן ואז אם יש הרבה טאבים אז זה עולה בימבה משאבים ואיטיות. מזל שהתוסף the great suspender קיים ו...עדיין יש לדפדפן הטוב הזה מה ללמוד מפיירפוקס שפשוט עושה זאת טוב יותר.
    סגור
  • 3.
    עד כמה שידוע לי הסיסמאות נשמרות בחשבון גוגל ולא בדפדפן (ל"ת)
    פלג 02/2022/24
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 2.
    תפסיקו לחזור שלוש פעמים על הכותרת בכל כתבה עד שמגיעים ל (ל"ת)
    רוני 02/2022/24
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סגור
  • 1.
    ממש לא. סיסמאות שמורות בדפדפן קלות מאד לפיצוח (ל"ת)
    מיקי 02/2022/23
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור