דיגיטל וטק

גוגל תומכת ברוסיה? זו הבקשה המוזרה של החברה

החברה הזהירה כי משתמשי סמארטפונים ברוסיה עומדים לסבול מהמלחמה באוקראינה – אך בחרה לעודד מפתחי אפליקציות לתמוך דווקא במשתמשים הרוסים
יאיר מור | 
גוגל (צילום ויקיפדיה/ Outreach Pete)
בעוד המתקפה הרוסית באוקראינה נמשכת, גוגל פרסמה הלילה המלצה למפתחים דווקא לתמוך בעם הרוסי.
לעמודי התמיכה למפתחי אפליקציות בחנות של החברה, גוגל פליי, עלתה הלילה אזהרה לפיה "בעקבות הפרעה למערכות תשלום, נשהה את מערכת הגבייה של גוגל פליי למשתמשים ברוסיה בימים הקרובים. משמעות הדבר היא כי משתמשים לא יוכלו לרכוש אפליקציות ומשחקים, להירשם למנויים בתשלום או לבצע כל רכישה של טובין דיגיטליים בתוך אפליקציות".
 
ה"הפרעה" עליה מדברת החברה היא החרם העולמי על המדינה, שאליו הצטרפו בין היתר ענקיות האשראי מאסטרקארד, ויזה ואמריקן אקספרס וענקיות תשלומים ברשת כגון פייפאל. המשמעות, לדברי החברה, היא שמשתמשים ברוסיה לא יכולים לשלם על אפליקציות ותכנים, ומנויים שהם רשומים אליהם עלולים להיעצר בעקבות הכשל בהעברת התשלום.
אך גוגל בחרה דווקא לעודד מפתחים לתמוך בעם הרוסי למרות הפוטנציאל להפסד כספי: היא ציינה כי היא מאפשרת 'תקופת חסד' של אספקת שירותים ללא תשלום במקרה שקיימת בעיה עם עיבוד נתוני התשלום, והציעה למפתחים להאריך את 'תקופת החסד' בחודש, בתקווה שעוד חודש המצב ישתפר והתשלומים יחזרו לזרום.
אך החברה לא הסתפקה בזה, ועודדה מפתחים של "שירותים הכרחיים עבור משתמשים השומרים על בטחונם ומספקים גישה למידע" לוותר לחלוטין על הכסף ולהפוך את האפליקציות לחינמיות: "אם אתם רוצים, אתם יכולים לבחור להציע את האפליקציה שלכם חינם או לבטל את המנוי בתשלום במהלך ההשהיה", היא כתבה, ללא כל הצעה לכסות את עלויות ההפסדים מכך.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה