דיגיטל וטק

גוגל תיתן לכם לפנות מלא מקום בסמארטפון

החברה עובדת על עדכון למכשירי אנדרואיד, שתפתור את הבעיה של הצורך למחוק אפליקציות כדי לפנות מקום לדברים אחרים מצד אחד אך הרצון להמשיך להשתמש בהן מהצד השני
יאיר מור | 
סמארטפון (צילום unsplash)
גוגל הודיעה אתמול (שלישי) כי היא עובדת, באיחור ניכר, על פתרון לאחת הבעיות הגדולות של השנים האחרונות: האילוץ למחוק אפליקציות מהסמארטפון שלכם למרות שאתם רוצים להשתמש בהן בעתיד, כדי לפנות מקום לדברים דחופים יותר כמו קבוצות הגנים של הילדים בוואטסאפ או ההודעות הקוליות מהדודה.
לדברי לידיה גיימונד וויקי אמין, שתי מנהלות מוצר בחנות האפליקציות של גוגל, עוד השנה תוציא גוגל עדכון למכשירי אנדרואיד, שיאפשר לצמצם אפליקציות על המכשיר באופן זמני בלי למחוק אותן לחלוטין. האפשרות הזו תיקרא "app archiving", או בתרגום חופשי שלנו "אפסון של אפליקציה". תחת השם הזה יוצע למשמש לצמצם אפליקציה שהוא משתמש בה רק לעתים רחוקות, על ידי מחיקת חלקים מהמידע שלה ויצירת קובץ דחוס של המידע האישי הבסיסי שלו והקבצים הבסיסיים הדרושים להתקנה מהירה של האפליקציה מחדש. כך, בתקופות שהמשתמש לא נכנס לאפליקציה, היא תתפוס עד 60% פחות נפח אחסון במכשיר, וכשיצטרך אותה היא תותקן מחדש תוך מספר שניות עם כל ההגדרות והמידע האישיים.
 
בעבר בעיית האחסון במכשירי אנדרואיד היתה קלה למדי לפתרון, מאחר ורובם המוחלט הגיעו עם חריצי הרחבה לכרטיסי microSD, שעולים כמה עשרות עד מאות בודדות של שקלים לנפחים של עשרות עד מאות גיגה-בייטים. אך בשנים האחרונות, דווקא המכשירים היקרים ביותר מגיעים ללא החריצים הללו, בעיקר בשל הקושי לשלב בין חריץ לכרטיס זיכרון לבין ייצור המכשיר באופן שיהיה עמיד למים.
לדברי גוגל, הפתרון שלה יועיל לא רק למשתמשים שיחסכו מקום בלי לוותר לחלוטין על זמינות האפליקציות כשהם זקוקים להן, אלא גם למפתחים, משום שכך משתמשים ימחקו פחות אפליקציות והן יזכו ליותר שימוש בטווח הארוך. "אחת הסיבות המרכזיות שמשתמשים מוחקים אפליקציות היא כדי לפנות מקום", טענו השתיים.
כפי שדיווחנו לפני כשבועיים, באייפון קיימת כבר מספר שנים אפשרות מקבילה, המוחקת את האפליקציה עצמה אך מותירה את הגדרות המשתמש על המכשיר כך שהתקנה עתידית תחזיר את האפליקציה בדיוק למצב בו היא היתה בשימוש האחרון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה