דיגיטל וטק

זוכרים את הסמארטפון הזה? הוא עושה קאמבק ענק

מוטורולה עשתה ב-2021 קאמבק ענק, והתברגה במקום השלישי ברשימת מותגי הסמארטפונים הפופולאריים ביותר בארה"ב – על חשבון LG הפורשת והחברות הסיניות המוחרמות וואווי ושיאומי
יאיר מור | 
Motorola RAZR V3x (צילום Adrian Black / Flickr)
בזמן שעוד ועוד מותגי סלולר סיניים דועכים בארה"ב, ואחריה בשאר העולם, בשל מלחמת הסחר בין המדינות, מי שהרוויח בגדול בשנה האחרונה הוא מותג קלאסי שנחשב אמריקאי, למרות שכיום הוא סיני בדיוק כמו כל מותג סמארטפונים סיניים מוכר אחר – מוטורולה.
לפי נתונים שפרסמה השבוע חברת המחקר Counterpoint, ב-2021 זינקו מכירות מוטורולה בארה"ב ב-131%, ונתח השוק של החברה במדינה הגיע לשיא של עשור, והביא אותה לראשונה לצמרת יצרניות הסמארטפונים, כאשר היא תופסת את המקום השלישי, אחרי אפל האמריקאית וסמסונג הקוריאנית. מעבר לכך, בפלח השוק של מכשירים שמחירם מתחת ל-400 דולר היא אף תפסה את המקום השני.
 
זו הפעם הראשונה שמוטורולה נמנית על מותגי הסמארטפונים הנמכרים בארה"ב – בפעם האחרונה שהיתה בין יצרניות הסלולר הנמכרות במדינה, ב-2008 שבה תפסה את המקום הראשון, זה היה מפני שרוב הטלפונים שנמכרו היו "טלפונים טפשים" (כאלה עם כפתורים פיזיים ומערכות הפעלה מיושנות). מהפכת הסמאטרפונים הפילה אותה לשאול תחתיות.
בטבלה שפרסמה קאונטרפוינט ניתן לראות שב-2016 היתה מוטורולה סביב 3%, ב-2017 ירדה כמעט ל-0%, אך בסוף אותה שנה זינקה חזרה ל-3%, ב-2018 עלתה לכ-8% אך ירדה חזרה לאזור ה-5%-6% בסוף השנה, ובתחילת 2020 צנחה לכ-2% - אך בדצמבר 2020, מייד עם הודעתה של LG על פרישה משוק הסלולר, התחילה לזנק שוב, עקפה את LG באפריל וסיימה את השנה עם 10% חודשיים ברצף.
וארוּן מישְרה, אנליסט בכיר בקאונטרפוינט, אמר ש"מוטורולה הגדילה את נתח השוק שלה בערוצי התשלום-מראש (פריפייד) הגדולים בארה"ב ל-28%. המחקר שלנו מראה שמוטורולה נותרה מותג מוכר ואמין מאוד. מחקרים (בקרב) לקוחות המשלמים מראש הראו שמשתמשים מחפשים ערך, אמינות וחיי סוללה ארוכים. מוטורולה מקבלת ניקוד גבוה בקריטריונים הללו". הוא הוסיף כי ברבעון הנוכחי מתכוון המותג, שמהווה כיום חברת-בת של ענקית המחשוב הסינית לנובו, להגדיל את הנתח שלו בפלח השוק של מכשירים יקרים יותר – זה שבו שולטת אפל ביד כה רמה שאפילו סמסונג הענקית לא מצליחה להתקרב אליה. עם זאת, הוא ציין כי החברה מצטיינת בהובלת מגמות בשוק, והיתה בין הראשונות להשיק מכשירי דור חמישי ומכשירים מתקפלים, כאשר הציגה גרסה מחודשת לסדרת ה-RAZR (המכשיר שבתמונה הראשית של הכתבה).
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה