דיגיטל וטק

אפל תסרב לתקן את חלק מהאייפונים בחנויות

החברה הודיעה לעובדיה על צעד דרמטי שיפגע באנשים רבים ברחבי העולם שרכשו מכשירי אייפון בתום לב – אבל הכוונה מאחורי המהלך דווקא טובה
יאיר מור | 
אייפון שבור (צילום Pexels)
אפל שלחה בימים האחרונים מייל לעובדי החנויות שלה, בו הנחתה אותם לסרב לתת שירות לבעלי אייפונים מסוימים שמגיעים אליהם ומבקשים לתקן אותם, כך חשף השבוע אתר MacRumors.
לפי המייל, כאשר לקוח מגיע ומבקש לתקן מכשיר אייפון, על עובדי החנות להזין את קוד הזינוי הייחודי של המכשיר (IMEI) במערכות MobileGenius או GSX, המחוברות למאגר המידע העולמי של GSMA, איגוד הסלולר הבינלאומי. אם הקוד מופיע במאגר כמכשיר שאבד או נגנב – עליהם לסרב להעניק עבורו שירות כלשהוא, בדגש על תיקונים.
 
מטרת המהלך היא להילחם בגניבות האייפונים – אם כי בשלב הראשון היא צפויה לפגוע בעיקר באנשים שרכשו אייפונים בתום לב, אולי במחשבה שמדובר במכשירי יד שנייה וכדומה. עם זאת, בטווח הארוך, הכוונה היא ככל הנראה לעודד את מי שרוכש אייפון מגורם שאינו משווק רשמי של אפל לבדוק לפני הרכישה היטב האם המכשיר "חוקי" או כזה שנמכר על ידי נוכל שלידיו הוא הגיע בדרכים עקלקלות.
הצעד הזה מצטרף לסדרת צעדים קודמים שביצעו אפל וחברות אחרות בתחום הסלולר בניסיון לעצור את תופעת גניבות הסמארטפונים: בין הצעדים ניתן למנות נעילה ביומטרית שמקשה על הפעלת המכשיר על ידי גנבים, אפשרות לנעילה מרחוק של המכשיר דרך מערכת ההפעלה, יצרנית המכשיר (אצל אפל זה אותו דבר, אך במכשירי אנדרואיד אלו יכולות להיות גוגל וסמסונג, גוגל ושיאומי וכן הלאה), אפשרות לאיתור המכשיר על המפה בניסיון להחזיר אותו והמאגר המדובר של GSMA, שרוב יצרניות הסלולר בעולם מחויבות לא לאפשר למכשירים שמופיעים בו להתחבר לרשתות הסלולר שלהן (אך יש כנראה דרכים לעקוף זאת, ולכן אפל צופה אנשים שמשתמשים באייפונים גנובים המופיעים במאגר ועדיין מגיעים איתם לתיקון). עם זאת, גם את הצעד האחרון יש דרך לעקוף – תיקון מכשירים במעבדות פרטיות ולא מורשות, שאינן מחויבות לנהלים של אפל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה