דיגיטל וטק

אזהרה חמורה מפני כופר: אלו הסכומים שנעקצו השנה

נתונים חדשים של יחידת המחקר UNIT 42 של פאלו אלטו נטוורקס חושפים - סכום הכופר הממוצע עלה ב-71% השנה
 
מערכת ice | 
האקר אילוסטרציה (צילום pixabay ,freepik)
אורח חיים וירטואלי מגיע עם מחיר - רוב פגיעות הסייבר שחברות ברחבי העולם חוות, מסתכמות בדרישות כופר גבוהה. על פי נתוני יחידת המחקר UNIT 42 של ענקית הסייבר פאלו אלטו נטוורקס, מסתמנת עלייה של 71% בתשלומי הכופר שמסתכמת בסכום ממוצע של קרוב למיליון דולר. מדובר בצמיחה מהירה לאורך השנים כאשר הסכום הממוצע בשנת 2016 עמד על כ-500 דולר או פחות. 
בעוד מתקפות כופר הן לא תופעה חדשה, בשנים האחרונות הן הופכות להיות שכיחות יותר, בזמן שיכולות ההצפנה המתקדמות הופכות אותן לקשות יותר לאיתור או פענוח ע"י ארגונים, חברות, ואנשים פרטיים. מדי יום עולים לרשת ה-Dark Web נתונים מכ-7 תקיפות דמי-כופר, במאמץ להניע את הקורבנות לשלם להאקרים. התופעה ו נקראת "סחיטה כפולה" כאשר האיום הוא לא רק על הרשת הארגונית אלא גם איום להדליף מידע פרטי ורגיש. לפי החוקרים, שיטה זו מניבה קורבן חדש בכל שלוש עד ארבע שעות.
 
התוצאות מדברות בעד עצמן - ממשלת קוסטה ריקה למשל, נחשפה למספר תקיפות סייבר לאורך השנה שאף פגעה במערכת הבריאות שלה. כמו כן, מכללת לינקולן שבאנגליה נאצלה לחסום את הגישה לכל קבצי המכללה בתחילת שנת הלימודים כתוצאה ממתקפת סייבר קשה.
"מדובר בסכומים בלתי נתפסים" אומר ריאן אולסון, סגן נשיא יחידת המחקר UNIT 42 בפאלו אלטו נטוורקס. "אנחנו בהחלט צופים שהסכומים לדרישות הכופר ימשיכו לעלות, ויגיעו לגבהים שעלולים אפילו להשבית חברות רבות במשק. מהסיבה הזאת, אנחנו שבים וקוראים לכל החברות להגן על עצמן ולא להקל ראש בכל מה שקשור לאבטחת סייבר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה