דיגיטל וטק

יותר מאייל גולן והמונדיאל: מה הנושא המדובר ברשת השבוע?

למרות הטירוף סביב המונדיאל והחקירה של אייל גולן, הנושא החם ביותר השבוע היה הפיגוע הקשה בירושלים בו נרצח הנער בן ה-15, אריה שצ'ופק ז"ל. גם הרצח המזעזע בחולון תפס את הכותרות
מערכת ice | 
אייל גולן (צילום פלאש 90/ אריה לייב אברמס, shutterstock)
השבוע יצא לדרך המונדיאל בקטאר וסיפק לנו לא מעט דרמות בהן מחאות ויראליות במיוחד, כמו גם פרשת "משחקי חברה" של אייל גולן שחזרה לכותרות עם החקירה של גולן. אך מי שדווקא תפסו את הכותרות לצערנו הרב בשבוע החולף בישראל הם האירועים הקשים שזעזעו את המדינה וסיפקו לא מעט פוסטים ויראליים. כמדי שבוע, חברת ״סקופר״ המתמחה בניטור וניתוח שיח ברשתות החברתיות עזרה לנו להבין - מה הנושא החם ביותר השבוע.
במקום הראשון נמצא פוסט באינסטגרם שהעלה בנימין נתניהו, ראש הממשלה הבא של ישראל, אחרי הפיגוע הקשה בירושלים בו נרצח הנער אריה שצ'ופק ז"ל. הפוסט של ביבי גרף 25,526 לייקים ובו נכתב: "אני שולח תנחומים בשם כל אזרחי ישראל למשפחתו של אריה שצ'ופק ז״ל שנרצח היום בפיגוע הקשה בירושלים. יהי זכרו ברוך".
 

במקום השני פוסט שהעלה לפייסבוק הצל, אחרי הפיגוע הקשה בירושלים בו נרצח הנער אריה שצ'ופק ז"ל. בפוסט של הצל, שגרף 18,934 לייקים ו-2,168 תגובות נכתב: "מרסק ת'לב. הנרצח בפיגוע היום אריה שצ'ופק הי"ד תלמיד ישיבת 'הרי יהודה' במושב בית מאיר, בן 15 וחצי נרצח בדרכו לישיבה...יהי זיכרו ברוך".
אל המקום השלישי הגיע פוסט בפייסבוק שהעלה חבר הכנסת איתמר בן גביר, שגרף 16,692 לייקים גם הוא על הפיגוע הקשה בירושלים: "בוקר קשה וכואב, מטען חבלה שהתפוצץ בתחנת אוטבוס מחזיר אותנו לתקופת האינתיפאדה הקשה. הגיע הזמן לנקוט יד קשה במחבלים, הגיע הזמן לעשות סדר. בשעה קשה זו מתפלל יחד עם כל עם ישראל, להחלמתם השלמה של הפצועים בפיגוע".
במקום הרביעי ראש הממשלה לשעבר, נפתלי בנט, שהפוסט שלו בפייסבוק השיג 4,715 לייקים: "תודה חב״ד! כנס שלוחי חב״ד השנתי נערך כעת וזו הזדמנות של משפחתי ושלי לומר תודה אישית לאנשי חב״ד. בזכות חב״ד אנחנו שומרי מצוות, והנה הסיפור: הוריי ג׳ים ז״ל ומירנה תיבדל״א נולדו וגדלו בסן פרנסיסקו למשפחות יהודיות מרוחקות מהדת. לאחר מלחמת ששת הימים עלו הוריי מתוך ציונות לישראל, התנדבו בקיבוץ דפנה ובסוף השתקעו בחיפה. עם צאתנו לשליחות למונטריאול, הם רצו ששלושת בניהם, אשר, דני ואני נשמור על השפה העברית, אז בחרו לשלוח אותנו לחינוך יהודי. אותי שלחו לגן חב״ד".
"חזרתי מהגן עם כיפה גדולה (ראו תמונה) וציצית, דברים שעבורם היו חדשים ומוזרים. וכך החל המסע של משפחתי ליהדות. חב״ד הוא ארגון שאין שני לו בעולם. כל שלוח מגיע עם משפחתו לפינה נידחת בעולם, עם מטרה להגיע לכמה שיותר יהודים. כל יהודי ויהודיה רצוי ומתקבל באהבה ללא תנאי. לעתים התנאים הם קשים. כמעט לבדם, היעדר בית ספר יהודי באזור ועוד. האחריות שלו היא להתקיים כלכלית, לעזור לכל יהודי ולהפיץ טוב. בדרך כלל השלוחים הם מלאי אנרגיה, חדורי אמונה ונדיבות, בעלי יכולות ביצוע, ולא פחות חשוב—עם חוש הומור יהודי משובח. וכך ב-110 מדינות פועלים אלפי שלוחים כמעין ״משרד חוץ״ של העם היהודי. כאשר חלילה יש משבר כמו באוקראינה, או רעידת אדמה, או פיגוע טרור—הם תמיד נכנסים לפעולה עם עזרה ותושייה. איזה קידוש השם. אז תודה לכם שלוחים ושלוחות על חיי המסירות, התורה והנתינה שלכם. עם ישראל אוהב את חב״ד!".
 
אל המקום החמישי הגיע הציוץ של בר שם אור בטוויטר שהשיג 2,085 לייקים: "גבר דקר למוות בחולון בן אדם שהעיר לו שנסע על המדרכה עם האופנוע. צריך להתחיל להסתובב פה עם נשק אישי כי אין משטרה בשום מקום, והמצב הזה הוא איום קיומי בדיוק כמו הטרור שהכה בירושלים וביהודה ושומרון. מבחינתי, האופנוען הרוצח הזה הוא מחבל לכל דבר". 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה