דיגיטל וטק

מערך הסייבר הלאומי מקדם "כיפת סייבר" להגנה ממתקפות

פרויקט הדגל של המערך לשנת 2023 יעניק לכל ארגון לקבל שכבת הגנה מהמדינה, נוסף על הגנות שאותן ניתן לרכוש בתעשיית הסייבר
מערכת ice | 
מתקפת סייבר (צילום pixabay ,freepik, shutterstock)
גבי פורטנוי ראש מערך הסייבר הלאומי מסכם את שנת 2022 ומשרטט את המגמות לשנת 2023.
מערך הסייבר הלאומי המשיך בשנת 2022 בבניית מערך הגנה לאומי כחלק ממאמץ משותף עם הממשלה, המגזר הציבורי, קהילת הביטחון, המגזר הפרטי וארגונים בין-לאומיים. בשנת 2022 חלה קפיצת מדרגה נוספת ביכולת ההגנה על המשק הישראלי. רמת ההגנה של תשתיות המדינתיות הקריטיות, אותן אנו מנחים בצורה צמודה, המשיכה לעלות.

הארגונים בהכוונת המנחים של המערך, המשיכו לשפר את רמת ההגנה בסייבר ומהווים דוגמה לכלל הארגונים במשק. השנה, הגדלנו את מטריית ההשפעה על כ-350 ארגונים חיוניים בשיתוף יחידות הסייבר של המגזרים השונים. הרכב היחידות המגזריות תוכנן בהובלת נציבות המדינה, דבר שיקפיץ את רמת המוכנות המגזרית בצורה משמעותית בתוכניות של שנת .2023 בשנת 2022 טיפל המערך באלפי אירועי סייבר מהם כאלף שהיו בעלי פוטנציאל לגרום נזק משמעותי לארגון ואף למשק. התגובה המהירה של המערך יחד עם הארגונים הביאה לחסכון של מיליוני שקלים, מנעה זליגת מידע ופגיעה באזרחים ובתפקוד הארגון.
במקביל לטיפול באירועים, חיזקנו משמעותית את החוסן של ארגונים במדינת ישראל על ידי סגירת מאות חולשות שדווחו על ידי קהילת החוקרים ההולכת ונבנית, לצד סריקות המבוצעות במרחב באופן יזום לזיהוי פגיעויות. מתוך הבנת חשיבות הקשר עם חברות הסייבר בארץ ובעולם, בנינו מערכת יחסים אסטרטגית עימן בדגש לענקיות ואנו בונים מערכות הגנה ברמת המדינה שיתרמו רבות לשידרוג החוסן. כמו כן, חיזקנו השנה את הקשרים עם מדינות העולם בהקשרי סייבר בדגש על מדינות הסכמי אברהם, ארה"ב, בריטניה, קנדה ועוד. שמנו דגש על שיתוף מידע אך פעלנו גם לבניין כוח טכנולוגי משותף. אנו צופים כי המגמות של 2022 ימשיכו ויתחזקו גם ב-2023 ובכלל זה גידול בכמות ובאיכות המתקפות על המשק הישראלי בשל כניסת שחקנים חדשים למרחב. כמו כן, אנו צופים המשך פעילות של התוקפים בהיבטי תודעה – ניסיונות להשפיע על הציבור הישראלי ולערער את החוסן והביטחון במרחב הסייבר. בשנת 2023 נמשיך לשדר חוסן, נשפר את רמת ההתרעות שניתן לארגונים מפני תקיפות ואף נטייב את רמת הטיפול שלנו באירועי סייבר.
כחלק מפרויקט הדגל לשנת 2023, נקדם את "כיפת הסייבר" הלאומית של ישראל, שתאפשר לכל ארגון לקבל שכבת הגנה מהמדינה, נוסף על הגנות שאותן ניתן לרכוש בתעשיית הסייבר המשגשגת של ישראל.
ואולם, סקטורים רבים במדינת ישראל עדיין נמצאים ללא פיקוח ובקרה על הגנות הסייבר ובכך יש סכנה אמיתי לפרטיות הציבור, למרקם החיים היומיומי, לפגיעה בתחושת הבטחון והאמון של הציבור במערכות. ישראל צריכה להדביק את הפער מול העולם בהיבטי רגולציית הסייבר על ארגונים החיוניים לשיגרת החיים במדינה. מדינות מתקדמות עשו שינויים נרחבים ביחס לנושא ובמערך הסייבר הלאומי נפעל לקידום הנושא, בראש ובראשונה למען ההגנה על האינטרסים של אזרחי ישראל.
המירוץ אינו נגמר ואין לשקוט על השמרים. נמשיך לפעול ביתר שאת לקידום ההגנה של מדינת ישראל בסייבר כדי ליצור מרחב דיגיטלי אמין ובטוח לכולם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה