דיגיטל וטק

Waze למען הנהגים: זה הפיצ'ר החדש שהשיקה

אפליקציית הניווט הישראלית Waze, השיקה פיצ'ר חדש אשר זכה לשם 'התראות היסטוריית תאונות' שבמסגרתו, ציבור הנהגים יוזהר מפני אזורים מסוכנים בכביש וכיוצא מכך ינהגו בזהירות יתרה
מערכת ice |  1
אפליקציית waze (צילום shutterstock)
אפליקציית הניווט Waze, פרסמה לפני מספר ימים שהיא משיקה פיצ'ר חדש שזכה לשם ‘התראות היסטוריית תאונות’ שנועד להזהיר נהגים מפני אזורים מסוכנים בכביש. הפיצ'ר החדש, יתבסס על שילוב של נתונים היסטוריים ועל סמך נתוני כביש ותנועה בהתאם למסלול של המשתמש.
משתמשי וויז, יחשפו לפיצ'ר החדש במהלך הנסיעה כאשר יופיע התראה בחלקו התחתון של האפליקציה, כאשר תופיע התראה על אזור מסוכן ומידע על היסטוריית תאונות באזור. ההתראה תופיע כקילומטר לפני האזור המיועד וכיוצא מכך הנהג יוכל להגיב בהתאם ולנהוג עם משנה של זהירות. 
 
האזהרות, המבוססות על התראות שדווחו על ידי משתמשי האפליקציה בעבר, כאשר לא מתבצעת הבחנה בין תאונה קשה לקלה ובנוסף, הדגש או רק על ריבוי הדיווחים באזור. כמו כן, הנתונים אינם לוקחים בחשבון אם בתאונות דרכים מעורבות כלי רכב אחרים, הולכי רגל או רוכבי אופניים.
לאחר תחילת המלחמה פיקוד העורף יצא בדרישה לאפליקציות הניווט שפועלות בישראל בבקשה לא להציג דיווחי תנועה כמו פקקים. הסיבה לבקשה תמונה בחשש שהנתונים הללו עלולים לשמש את גורמים עוינים לפגיעה באזרחי ישראל.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אולי תוסיפו לוויז פיצר של אזעקות בזמן אמת? (ל"ת)
    אני 11/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור