דיגיטל וטק

לאחר הטרגדיה במגזר הבדואי: אפליקציה חדשה תסייע בהצבת מיגוניות

אין מגזר שלא נפגע מהמלחמה שנכפתה על מדינת ישראל ב-7 לאוקטובר. במגזר הבדואי ספגו אבדות קשות כאשר לא פחות מ-10 בני אדם נהרגו בבתיהם מפגיעת רקטות. כעת אפליקציה חדשה תסייע להציב מיגוניות במקומות שאינם ממוגנים
מערכת ice | 
הצבת מיגוניות בנגב (צילום : ראתם אבו קורינאת)
ארגון הטרור חמאס לא ברר בין האנשים שבהם טבח בבוקר ה-7 לאוקטובר או מבין האזרחים שחטף לרצועת עזה. כך גם מתקפות הטילים הרבות שביצע חמאס מאז פרוץ המלחמה. במגזר הבדואי נהרגו 10 בני אדם מפגיעות של טילים ורקטות, בין היתר מכיוון שאין מיגוניות או חדרים ממוגנים באזורים רבים בנגב.
עמותת 'במקום, מתכננים למען זכויות תכנון' פיתחה אפליקציה שתסייע לבדואים המתגוררים בכפרים בלתי מוכרים בנגב, ולעדכן ארגוני סיוע מיקומים בהם נחוץ מיגון. זאת במטרה לסייע להם בתהליך להשגת אמצעי מיגון מפני ירי טילים ורקטות ובמקביל לסימון באפליקציה שנעשה על-ידי התושבים הבדואים עצמם, נערך גם מיפוי אזורי סיכון, בהם ישנה דחיפות גבוהה יותר למיגון האוכלוסייה.
האפליקציה מאפשרת לתושבים לבצע סימון על גבי מפה ולחשוף את המיקומים בהם נדרש מיגון נחוץ עבורם. מידע זה מסייע לאנשי המקצוע בארגונים למפות את המיקומים המתאימים ביותר להצבת מיגוניות שאותן הם פועלים להשיג בסיוע קרנות פרטיות. האפליקציה ואספקת מיגוניות פועלת כבר מהשבוע השני של המלחמה. לאחרונה נוצר קשר עם פיקוד העורף שמעונין מצידו לספק מתקני מיגון מיוחדים.
למהלך החשוב שותפים המועצה לכפרים הבלתי מוכרים בנגב והוועד הערבי לחירום, המאגד מספר ארגונים והתארגנויות אזרחיות מהחברה הבדואית. פיתוח האפליקציה הינו יוזמה עצמאית שנועדה לתת מענה לאוזלת היד של המדינה למגן לאורך השנים את קהילות בדואיות רבות המתגוררות ברחבי הנגב מפני ירי טילים.
מפרוץ מלחמת "חרבות הברזל", נהרגו עשרה תושבים בדואים בבתים מהכפרים הבלתי מוכרים בנגב, מתוכם שישה ילדים. בכל המקרים, נפגעו תושבים בדואים שלא היו בקרבתם מרחבים מוגנים בהם ניתן היה להסתתר.
 
לובנא א-סנע מעמותת 'במקום – מתכננים למען זכויות תכנון', שיזמה את פיתוח האפליקציה אמרה: "השבועות האחרונים סיפקו הוכחה כואבת נוספת לצורך במיגון היישובים הבדואים מפני התקפות טילים מרצועת עזה. קצב ההיענות של התושבים באפליקציה מלמד על הצורך הרב העולה מהשטח ועל הדחיפות הרבה במתן מענה. המדינה לא יכולה עוד להתעלם מחיי אלפים מאזרחיה ולהפקיר את גורלם, כפי שעשתה עד-כה. אנו מקווים שהמידע שנאסף אצלנו יגיע גם לרשויות הישראליות ויזרז אתי מיגון הקהילות הבדואיות בנגב".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה