דיגיטל וטק

רמי לוי וישראייר חושפים: הפרטים שלכם לא בסכנה

אחרי הפריצה לספק החיצוני ביום חמישי, בחברת התעופה הודיעו: "ניכר כי בוצעה כניסה למערכת עצמאית של ספק חיצוני לחברה בשם GlobaleDoes, המשמשת לשמירת מידע, נהלים והודעות תפעוליות. צוות תגובה לאירועי סייבר בחן שהמידע אשר דלף אכן שייך לישראייר אך אין בו משום להזיק לנוסעים או ללקוחות ישראייר"
מערכת ice | 
רמי לוי (צילום פלאש 90/ תומר נויברג, shutterstock)
אחרי שביום חמישי האחרון רמי לוי גילה כי זוהתה כניסה חריגה למערכות של ספק חיצוני שעובד עם חברת התעופה ישראייר שבבעלותו, על פי ינון בן שושן, כאשר בחברת התעופה הישראלית של איש העסקים, הודו בכך שנפלו קורבן פריצה למערכות שלהם, כעת מתבררות תוצאות הפריצה.
בישראייר הודיעו: "על פי ממצאי הבדיקה לא בוצעה כניסה ו/או פגיעה ברשת החברה ו/או  במערכות הפנים ארגוניות שלה ולא זלג מידע על לקוחותיה של החברה. אולם, ניכר כי בוצעה כניסה למערכת עצמאית של ספק חיצוני לחברה בשם GlobaleDoes, המשמשת לשמירת מידע, נהלים והודעות תפעוליות. צוות תגובה לאירועי סייבר בחן שהמידע אשר דלף אכן שייך לישראייר אך אין בו משום להזיק לנוסעים או ללקוחות ישראייר".

עוד נמסר: "נכון למועד דוח זה,  החברה ממשיכה בניטור ומעבר מדוקדק על המידע אשר דלף על מנת לאמוד את הנזק שנגרם, ככל  ונגרם ותעדכן בהמשך. יודגש, כי מהמידע שברשות החברה, עולה כי לא מדובר בפריצה או חדירה אלא בכניסה למערכת באמצעות קוד הכניסה למערכת הנמצא בשימוש רחב היקף, כנגזר ממערכת ניהול נהלים".
לסיום חשפו: "אירוע סייבר זה הוא חלק מאירועי אבטחת המידע אשר קבוצת ישראייר מתמודדת איתם הן בימים שבשגרה, ובן ביתר שאת מפריצת מלחמת "חרבות ברזל", וזאת כחלק מהמאמץ של גורמים עוינים לפגוע בחברות ישראליות בכלל, ובחברות המהוות נכס חיוני ואסטרטגי לישראל, בפרט".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה