דיגיטל וטק

אפל, סמסונג או שיאומי? זו הזוכה בתואר יצרנית הסמארטפונים הגדולה בעולם

אפל סיפקה כ-234.6 מיליון מכשירים בשנת 2023, ובכך עקפה את סמסונג שזכתה לתואר יצרנית הסמארטפונים הגדולה בעולם במשך יותר מעשור. למקום השלישי מתברגת שיאומי, ואחריה תגיע Oppo הסינית
מערכת ice | 
סמסונג, אייפון (צילום pixabay, unsplash)
בזמן שבישראל מתמודדים עם השלכות כלכליות כבדות עקב מלחמת חרבות ברזל, בעולם - שוק המכירות ממשיך לתפקד וענקיות הטכנולוגיה לא נחות לרגע. חברות הסמארטפונים מנסות בכל שנה להתייעל ולהעלות את שיעור מכירותיהן ביחס למתחרות, וזה לגמרי השתלם לאחת מהן ב-2023.
לאחר כ-12 שנים בהן סמסונג הוכתרה כיצרנית הסמארטפונים המובילה בעולם, אפל קטפה את התואר הנחשק לשנת 2023. לפי נתונים שפרסמה חברת המחקר IDC, שיעור המשלוחים של אפל באותה השנה עלה ב-3.7% לעומת השנה הקודמת מה שהתרגם ל-234.6 מיליון יחידות, וזאת בזמן שסמסונג סיפקו כ-226.6 מיליון מכשירים.
 
חשוב לציין כי ההישג המרשים מגיע על רקע השנה שנחשבת לגרועה ביותר בעשור האחרון בשוק מכירות הסמארטפונים. עם זאת, מכירות האייפונים דווקא טיפסו ברבעון האחרון של 2023 ב-11.6% בעקבות השקת הדגמים האחרונים.
בזמן שסמסונג מדווחת על ירידה בהכנסות של כ-13.6%, וואווי דווקא הראתה שיפור משמעותי במכירות, אך את המקום השלישי ברשימת המכניסות הגדולות בשוק הסמארטפונים תופסת דווקא שיאומי. בהמשך תגיע Oppo, למרות שחוותה ירידה של כ-9.9% בהכנסות.
אחת הסיבות המעניינות שמיקמו את אפל במקום הראשון, היא העובדה שבזמן האחרון צרכנים מעדיפים להשתדרג לעיתים רחוקות יותר (בעקבות השיפור הטכנולוגי בחומרת המכשירים), אך כשהם עושים זאת – הם מוכנים לשלם הרבה. מכאן הגיעה ההחלטה להעלות את מחירי האייפונים בסדרה האחרונה, מה שתרם רבות להכנסותיה, ולא ממש הרתיע את הקונים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה