בחירות 2022

מיכאלי עברה על חוקי הבחירות? זה צירוף המקרים המוזר

התנועה לאיכות השלטון הגישה בקשת חופש מידע כדי לבחון האם שרת התחבורה מיכאלי "עשתה שימוש בכספי ציבור על מנת לקדם קמפיין פוליטי של מפלגתה" - זאת בעקבות בדמיון מעורר תהיות בין קמפיין משרד התחבורה לקמפיין מפלגת העבודה
מערכת ice |  1
מרב מיכאלי (צילום פלאש 90/יונתן זינדל)

התנועה לאיכות השלטון הגישה היום (רביעי) למשרד התחבורה בקשת חופש מידע על הקמפיין הפרסומי של רפורמת דרך שווה לשינוי אופן התשלום בתחבורה הציבורית, "בשל הדמיון החיצוני לקמפיין שניהלה שרת התחבורה מירב מיכאלי".


בתנועה טוענים כי מבדיקה שביצעו באתר "לשכת הפרסום הממשלתית" נראה כי קמפיין "דרך שווה" לא תוכנן, נוצר ופורסם דרך הלפ"מ. לאור זאת פנתה התנועה בהתאם להוראות חוק חופש המידע, התשנ"ח-1998 בבקשה לקבל מידע על פרטי החוזה ומשך ההתקשרות שנערך עם משרד הפרסום שמוביל את הקמפיין, וכן דרישות משרד התחבורה לקמפיין – מבחינה לשונית, תוכנית, ועיצובית.


וראו איזה קטע, במקרה ממש, הצבעים של פרסומי מפלגת העבודה בבחירות וגם אחרי היו בצבעים, סגול, סגלגל-כחול עם כיתוב תכלת/לבן. כדאי לומר שמבדיקה שעשיתי הצבע והשפה העיצובית הזאת לא היו קיימים במשרד התחבורה לפני כניסת השרה מיכאלי לתפקיד.
פנינו לדוברות משרד התחבורה ולא התקבלה תגובה.
>> pic.twitter.com/FS74wCo5gj

עוד ביקשה התנועה לקבל את טיוטות הפרסומים השונים בתהליך העבודה על הקמפיין, לרבות סרטונים, מצגות, כרזות, ואתר אינטרנט – בין אם הוצעו על ידי הגוף אשר מוביל את הקמפיין ובין אם עוצבו כגרסה ראשונית על ידי משרד התחבורה.


"עולה כאן חשש כבד שמא יושבת ראש מפלגת העבודה, השרה מיכאלי עשתה שימוש בכספי ציבור על מנת לקדם קמפיין פוליטי של מפלגתה. ככל שהדברים יאומתו, מדובר בהפרה חמורה של דיני הבחירות, ובשימוש אסור בכספי ציבור", מסביר תומר נאור, ראש האגף המשפטי בתנועה לאיכות השלטון.

בקשת התנועה מגיעה לאחר שבחודש שעבר, העלה הכתב יניר קוזין מגל"צ תהיות סביב הדמיון הרב בין הצבעים והשפה העיצובית של קמפיין משרד התחבורה, לזה של מפלגת העבודה.

  

"בדרך כלל בשנים קודמות הצבעים הנהוגים (בקמפיינים של משרד התחבורה) היו כחול ולבן, אבל שמתי לב שבשנה האחרונה מאז נכנסה שרת התחבורה משרד מיכאלי, הגוון הפך להיות צבעים לא מאוד רגילים - סגול עם כיתוב תכלת. הקמפיין של מפלגת העבודה הפלא ופלא אילו צבעים שלטו במערכת הבחירות ומאז בכל הפרסומים של המפלגה? סגול עם כיתוב תכלת" סיפר הכתב ביומן סיכום השבוע של התחנה.


 

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    - זו מערכת "עקיפת החוק".
    ארנון תל-אביבי 07/2022/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    איפה שרת הכבישים והכבישות ? איפה מירב\מירבה שרת הפקקים והפקקות ? איפה מיכאלי\מיכאלה שרת הנמלים והנמלות ? לאן נעלמה שרת הבטיחות בדרכים ובדרכות ? בחודשייים הראשונים לכהונת ממשלת השינוי! שינוי ל-ר-ע-ה מירב מיכאלי במקום ללמוד את משרד התחבורה והבטיחות בדרכים - קנתה תינוק בארה"ב.
    סגור