משפט

תפתח חקירה נגד מפלגת הליכוד? "עבירה פלילית"

התנועה לאיכות השלטון פנתה לרשות המסים בבקשה לפתוח בחקריה נגד מפלגת הליכוד וסיעת אגודת ישראל בעקבות דו"ח מבקר המדינה שקבע התנועות לא העבירו מיסים כנדרש: "העלמת מס היא עבירה פלילית – גם היא בוצעה על ידי מפלגה"
מערכת ice |  6
בנימין נתניהו (צילום קובי גדעון, לע''מ)

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (שלישי) לרשות המיסים בבקשה לפתיחה בחקירה בחשד להעלמת מס שביצעו גורמים במפלגות הליכוד ואגודת ישראל, זאת בעקבות דו"ח מבקר המדינה שפורסם לפני מספר ימים אודות ביקורת החשבונות השוטפים של הסיעות בכנסת העשרים ושלוש, ובוא נחשף כי מפלגות הליכוד ואגודת ישראל "לא דיווחו ולא העבירו במועד לרשות המיסים את סכומי המס המיוחד בשיעור 25% שהן ניכו משכר פעילים ועובדים".


בדוח המבקר נמצא כי מפלגת הליכוד לא מדווחת כדין ולא משלמת מס שעולה לסכום של כ-23 מיליון שקלים. כמו כן, נמצא כי לסיעת אגודת ישראל נותר בתום התקופה השוטפת חוב לרשות המיסים בסך של כ-2.4 מיליון ש"ח בגין מס מיוחד שנוכה בגין שתי מערכות בחירות שהתקיימו בשנת 2019. במועד ביצוע הביקורת, הסיעה לא דיווחה לרשות המיסים על העסקת פעילים ועובדים במסגרת מערכות הבחירות האמורות ולא שילמה את המס שנוכה במקור משכרם כמתחייב מחוק המיסוי ומתקנות המיסוי, וזאת אף שהיה עליה להסדיר את הדיווח והתשלום האמורים כשנתיים לפני כן.

לדברי התנועה לאיכות השלטון, היעדר הדיווח והתשלום במועד בגין מערכות הבחירות לרשות המיסים מהווה פעולה שלא לפי הוראות חוק המיסוי והתקנות, ולמעשה לפי דוח המבקר, כספי המס שנוכו ולא הועברו לאוצר המדינה שימשו למימון עניינים נוספים של המפלגות.
 


בעמותה אף אומרים כי בהתחשב בכך שהמימון של הליכוד ואגודת ישראל, מקורו בעיקר בכספי הציבור, ובהיותן גופים בעלי מאפיינים ציבוריים מובהקים, עליהן לפעול כדין ולהקפיד על התנהלות ראויה מול רשות המיסים – האפשרות שגורמים במפלגות אלה בחרו שלא לדווח ולא לשלם מס היא בעייתית במיוחד ומעלה חשד חמור להעלמת מיסים.

"העלמת מס היא עבירה פלילית – גם היא בוצעה על ידי מפלגה. בביצועה עובר הגורם מעלים המס על חוקי המדינה ומבצע גם עבירה מוסרית כנגד כל אחד ואחד מהחברים בחברה שתורם את חלקו במיסים שהוא משלם וכלפי יתר המפלגות אשר משלמות כדין. לכן, גם פוגעות בשוויון שבין המפלגות. מדובר על דריסה פומבית וברורה של הוראות החוק דווקא מצד גופים שמקבלים מימון ציבורי ומהווים סמל להתנהגות הציבורית במרחב, והפעולות שתוארו בדוח המבקר מחייבות פתיחה בחקירה בחשד לעבירות מס". מסר עו"ד הידי נגב, ראש מחלקת מדיניות וחקיקה בתנועה לאיכות השלטון

תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    הגיע הזמן שהאזרחים יפסיקו לשלם מיסים ואז הכל יתפוצץ
    ישראלי 08/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם אזרח לא משלם מס עושים לו עיקול ולפעמים כשהוא רוצא לצאת מהארץ הוא מעוכב . גניבה מהמדינה היא גניבה ולא משנה מי עושה אותה . בליכוד ראש המפלגה דאג לקבל מהמדינה מליון שקלים על מס ולא ויתר למרות שלא הגיע לו .כראש המפלגה הוא אחראי לחוב וצריך לעצור אותו . כך גם עם המפלגה של החרדים .. בקיצור ,גנבים נמאסתם ,מפלגות של עבריינים
    סגור
  • 5.
    הליכוד ויהדות התורה.
    יחף 08/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שתי מפלגות שדואגות לעצמן ומתיימרות לייצג ציבור ,כשהם משתינים עליו מהמקפצה יום לאחר הבחירות. הבעיה שלנו היא שאם הן יחזרו לשלטון נמשיך לאכול את החרא שהם יום אחרי.כפייה דתית,הכנסת כהניסטים והגרוע מכל ניסיונות דריסה של הרשות השופטת או כל מי שלא יישר קו איתם. ואנחנו הרוב נישלט על ידי מיעוטים סוררים.
    סגור
  • 4.
    ליכוד
    טזרחית 08/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא לידאוג הליכוד יקבל כל מה שירצה. בינתיים ביבי היצליח לקחת לעצמו ולליכוד כל מה שרצה ואף אחד לא עצר את ההישתוללות שלו. איכות השילטון לא בטוח שיצליחו לעצור את גניבות הכספים למיפלגות. הגנבים נישארים וגדלים בישראל רק כי בתי המישפט מאפשרים להם ליגנוב מהאזרחים.
    סגור
  • 3.
    מפלגת עבריינים. מה חדש? (ל"ת)
    גל 07/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    אמרת ליכוד, אמרת פלילים
    מישל זקן 07/2022/19
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הכל כרגיל.
    סגור
  • 1.
    מושחתים
    קוקו אהה גלידה טובה 07/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    התנועה לאיכות השלטון רק כשהליכוד בשלטון שוה מוכיחה שהיא היא המושחתת האמיתית
    סגור