בחירות 2022

מדוע בני גנץ מפחד לדבר על כלכלה?

בין אם זה בגלל פרשיית הפנסיות הצבאיות, או בגלל המחלוקות בתוך המפלגה שלו, יו"ר המחנה הממלכתי מתעלם מהסוגיות הכלכליות החשובות שעל סדר היום. האם נזכה לשמוע את דעותיו הכלכליות?
איתן לויטס |  3
בני גנץ (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי)
בני גנץ עדיין שואף להיות ראש ממשלה. ואם לא, אז להישאר בתפקיד שר הביטחון. במרוץ בדרך לאחד מהם הוא עושה לעצמו חיים קלים. בתור רמטכ"ל לשעבר, וכשנתיים נוספות כשר ביטחון, הוא ממשיך למתג את עצמו כ"מר ביטחון".
לחזית הקשוחה (והממלכתית!) הצטרף רמטכ"ל נוסף לשעבר, גדי איזנקוט, שבינתיים לא הביא בשורה חדשה מדי, וזה גם התבטא בסקרים שלא עשו חסד עם מפלגת "המחנה הממלכתי". גם הצלע השלישית שר המשפטים גדעון סער, מתבטא בשלל נושאים ולא חושב שלקראת הבחירות כדאי להגיד מילה גם על כלכלה.
 
בתור מי שמציב את עצמו כמועמד לראשות הממשלה, והיחיד לדבריו שיכול להקים ממשלה רחבה, גנץ נמנע בצורה מופגנת מלדבר בנושאי כלכלה. מיוקר הדיור, דרך משבר הבורסות העולמי, ועד למחירי החשמל והדלק, גנץ וחברי מפלגתו לא מוציאים מילה בנושא הכלכלי.
הפעם האחרונה ששמענו את השם גנץ יחד עם המילה כסף, היתה בעניין הגדלת הפנסיות התקציביות לקצינים ואנשי הקבע הפורשים. בנושא הזה גנץ נלחם בשיניים כדי ליישר קו עם מערכת הביטחון ולהיטיב עם הוותיקים ולא לתגמל את הצעירים כדי להמשיך בצבא.
 
מה שמתחיל להתברר הוא שהממלכתיות חשובה לגנץ קודם כל בתוך המפלגה: חיבור הכלאיים בין קפיטליסטיים כמו מתן כהנא לסוציאליסטים כמו אלון שוסטר, מחייבת את ראש המפלגה לאטום את פיו בכל מה שקשור לענייני שוק חופשי. בהתאם לכך, ראשי המפלגות מסמוטריץ' ועד זהבה גלאון הגיעו לריאיון כלכלי עם שאול אמסטרדמסקי ב"בוחרים מהכיס", ורק גנץ מרוב ממלכתיות שותק.
 
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    בעלי ההון מחזיקים את כל הפוליטיקאים בכיס.
    יוסי 10/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לכן המחירים רק יעלו . יש אנשים שיש להם אלפי דירות - הם כניראה מממנים פוליטיקאים מכל גווני הקשת, שדואגים שלא יגרשו את המשקיעים משוק הדיור.
    סגור
  • 2.
    יש רק מדינה אחת בעולם בה גנרלים מקבלים קולות
    אאא 10/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בכל יתר העולם,כדי שגנרלים יכנסו לפרלמנט,הם צריכים לעשות הפיכה. אומרים שבמצרים יש משטר חונטה,אבל על כל גנרל שיש במערכת הפוליטית של מצרים, יש עשרה אצלנו.
    סגור
  • 1.
    בנץ שקרן ואני סומך רק על כוכבי
    אבי 09/2022/30
    הגב לתגובה זו
    3 0
    בנץ שקרן מר קשקשן קיבל הכל על מגש כסף והלך עם נהנתניהו לא שוכח לא סולח
    סגור