בחירות 2022

יש עתיד נגד הציונות הדתית: זה האיום החדש בעתירה

יש עתיד פרסמה מכתב לפני עתירה נגד הציונות הדתית בגין כנס שקיימה עם מנהלי מוסדות במגזר הדתי. בציונות הדתית מגיבים: "אחרי הניסיון הכושל לחסום את ערוץ 14, כעת יש עתיד בלחץ לפני אובדן השלטון ומנסים לעצור את הציונות הדתית שצומחת בסקרים ותוביל להקמת ממשלת ימין"
דוד זולדן |  1
יאיר לפיד, בצלאל סמוטריץ' (צילום גלעד קוולרצ'יק, פייסבוק/בצלאל סמוטריץ')
מפלגת "יש עתיד" פרסמה מכתב פניה מקדימה בטרם הגשת עתירה למפלגת "הציונות הדתית" בו טענה כי הכנס שקיימה המפלגה עם מאות מנהלי מוסדות של הציונות הדתית שהינם גופים מתוקצבים בכספי ציבור הוא הפרת חוק ברורה וכי עליה לבטל את תכנית העבודה לפעילות בחירות בעזרת תלמידי ישיבות הסדר, מכינות קדם צבאיות ומדרשות.
בציונות הדתית מכנים את הפנייה של 'יש עתיד' בראשות יאיר לפיד: "ניסיון סתימת פיות ומסע הפחדה שנובע מפחד מהתחזקות המפלגה בשטח ובסקרים", ומציניים כי "אחרי הניסיון הכושל לחסום את ערוץ 14, כעת לפיד בלחץ לפני אובדן השלטון ומנסה לעצור את הציונות הדתית שמחזיקה בשטח תוסס, צומחת בסקרים ותוביל להקמת ממשלת ימין". 
 
בתגובה לפנייה הוציאה הציונות הדתית מכתב באמצעות בא כוחה עו"ד אלי שמואליאן ובו דחתה את הדברים לאור העדר ביסוס עובדתי ומשפטי.
במכתב פירטה המפלגה כי "הכנס נערך במטה המפלגה כך שלא נעשה כל שימוש בנכס ציבורי פיזי כלשהו, ולאור זאת אין כאן גם קבלת תרומה שניתנה מגוף ציבורי לרשימה. בנוסף השיבה הציונות הדתית כי מדובר בציבור תומכים שאינם עובדי מדינה או רשות מקומית, כך שהנחיות היועמ"ש אינן חלות עליהם".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עוד מנדט?
    צפוני 10/2022/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    על הציונות הדתית לאפשר ליש עתיד להגיש עתירה שתקפיץ את המפלגה בעוד מנדט, כפי שערוץ 14הקפיץ רייטינג בזכות יש עתיד.
    סגור