השוק

מדרוג משאירה את הדירוג של תשתיות אנרגיה ברמה גבוהה של Aaa

תשתיות אנרגיה היא חברה ממשלתית שעוסקת במערכות הובלה של נפט ותזקיקים; החברה מחזיקה בחוב של 370 מיליון שקל למחזיקי האג"ח; יו"ר החברה משה קלצ'ין: "הדירוג הוא הכנה לקראת גיוס והנפקה ציבורית שיסייעו לנו לקדם פרויקטי ענק"
ניצן כהן | 
משה קלצין (צילום אוראל כהן)
חברת הדירוג מידרוג, מקבוצתMoody's , החליטה לאשר מחדש את דירוג מנפיק Aaa.il לחברת תשתיות אנרגיה באופק דירוג יציב. בנוסף, מידרוג מאשרת מחדש גם את הדירוג Aaa.il לאגרות החוב שהנפיקה החברה (סדרה א'), גם כן באופק הדירוג יציב.
מידרוג צופה צמיחה בהכנסות החברה בשנים 2024-2026, שנובעת בעיקר מפרויקט הרציפות התפקודית ועדכון התעריף השוטף. בשנים 2022-2024 ה-EBITDA צפוי לנוע בטווח שבין 150-200 מיליון שקל לעומת כ-160 מיליון שקל בשנת 2022.
בנוסף, החברה עומדת בפני תכנית השקעות רחבה שמתבססת על החלטת ממשלה, הכוללת בין היתר חיבור תחנות הכוח הפרטיות בדרום הארץ לרשת הדלק הארצית כגיבוי במקרה של הפסקת ההזרמה של הגז הטבעי וכן פרויקט אחסון מלאי הדלקים שלחברת חשמל. ביצוע פרויקטים אלו עתיד להרחיב באופן משמעותי את היקף פעילות החברה.
בשנים הקרובות צפויה החברה להוציא אל הפועל תכנית השקעות רחבה. לצורך ביצועה, גייסה החברה בשנת 2020 אג"ח בהיקף של כ-350 מיליון ₪, כך שנכון ליום 30 לספטמבר 2023 עמד יחס ההון למאזן שלה על כ-55.6%, בהשוואה כ-56.5% בתקופה המקבילה אשתקד. להערכת מידרוג, יחסי המינוף החזויים, שלוקחים בחשבון את תוכנית ההשקעות של החברה לשנים הקרובות, מציגים סביבת איתנה שהולמת את הדירוג.
יו"ר דירקטוריון תשתיות אנרגיה, משה קלצ'ין: "החלטת חברת הדירוג מוכיחה שוב את עוצמתה של חברת תשתיות אנרגיה. הדירוג הוא הכנה לקראת גיוס והנפקה ציבורית שיסייעו לנו לקדם פרויקטי ענק כגון הקמת נמל תזקיקים חדש בחיפה והקמת מקשרים ימיים באשדוד. נמשיך לקדם את החברה לטובת משק האנרגיה כולו".
מנכ"ל תשתיות אנרגיה, עוזי לוין: "התכנית האסטרטגית לפיה פועלת תשתיות אנרגיה בשנים האחרונות מביאה ערך רב לחברה וללקוחותיה. החברה תמשיך להוות נכס משמעותי עבור מדינת ישראל בשגרה ובתקופות חירום תוך התבססות על בסיס פיננסי ומקצועי איתן".
משנה למנכ"ל וסמנכ"ל הכספים בחברת תשתיות אנרגיה, אלי צוקר: "הפרויקטים העתידיים, התנהלותה הפיננסית והצמיחה הצפויה בהכנסות תשתיות אנרגיה, כפי שבאו לידי ביטוי בדוח של מידרוג, משמרות את יכולתה לשמש כעוגן תשתיתי חיוני עבור אזרחי מדינת ישראל".
תשתיות אנרגיה היא חברה ממשלתית בבעלות מלאה של מדינת ישראל שמהווה, בין היתר, זרוע ביצועית של המדינה לקיום ביטחון אנרגטי. החברה אחראית על הפעלת תשתיות חיוניות לתפקודה של מדינת ישראל ולתפקודו של המשק הישראלי. החברה אחראית על הקמתה והפעלתה של מערכת הולכת הנפט ותזקיקיו בישראל.
כמו כן, מתפעלת החברה היקף משמעותי של מתקני אחסון לנפט ותזקיקיו לצורך שימוש שוטף ולצורכי חירום. בנוסף מפעילה החברה נמל דלק לתזקיקים ומקשר ימי לפריקת נפט גולמי. תשתיות אלו הינן תשתיות החיונית לתפקודה של מדינת ישראל ולתפקודו של המשק הישראלי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה