השוק

אדם נוימן מטיל פצצה: הגיש הצעת ענק כדי להשתלט מחדש על WeWork

מייסד ומנכ"ל WeWork לשעבר, אדם נוימן, שהודח מהחברה לפני חמש שנים על ידי הדירקטוריון, מנסה להשתלט עליה מחדש והגיש הצעת רכישה על סך של יותר מחצי מיליארד דולר
מערכת ice | 
אדם נוימן (צילום מתוך טוויטר CNBC, ויקיפדיה-דוד שי)
מייסד ומנכ"ל WeWork לשעבר, אדם נוימן, שהודח מהחברה לפני חמש שנים על ידי הדירקטוריון, מנסה להשתלט עליה מחדש והגיש הצעת רכישה על סך של יותר מחצי מיליארד דולר, זאת לאחר שהחברה הגישה בקשה לפשיטת רגל אחרי שקרסה בהכנסות וברווחים מאז הודח נוימן מתפקידו.
על פי דיווחים בארצות הברית, עדיין לא ברור כיצד נוימן מתכנן לממן את העסקה. דובר החברה אף מסר לכלי התקשורת כי "כפי שאמרנו בעבר, WeWork היא חברה יוצאת דופן ואין זה מפתיע שיש התעניינות על בסיס קבוע לרכישתה. הדירקטוריון שלנו והיועצים בוחנים את הפניות בהליך מסודר כדי להבטיח שאנו תמיד פועלים לטובת האינטרסים ארוכי הטווח של החברה".
 
כזכור, רק בחודש שעבר נודע כי מייסד חברת השכרת המשרדים נוימן, בוחן אפשרות לקנות בחזרה את החברה שייסד. אז דווח כי הוא מנסה לחזור בעזרתו של המשקיע דן לואב, שעומד בראש קרן הגידור תרד פוינט. למרות זאת, בדיווחים הנוכחיים נטען כי הצעת הרכישה החדשה של נוימן היא לבד, ולא בעזרת דן לואב.
נוימן הקים את WeWork לפני 14 שנה ובשיאה היא הוערכה בשווי של 47 מיליארד דולר. בשנת 2019 נקלעה החברה למשבר ובסמוך למועד ההנפקה המתוכנן, שווי ההנפקה ירד לטווח של 20–30 מיליארד דולר.
יומיים לאחר כישלון ההנפקה הודיע נוימן על פרישתו מתפקיד המנכ"ל. מהלך זה מגיע לאחר טענות על התנהלותו הבלתי-הולמת וניהול כושל של החברה. במרץ 2021 הודיעה החברה שבכוונתה להפוך לחברה ציבורית דרך מיזוג עם חברת רכישה למטרות מיוחדות (SPAC), לפי שווי של תשעה מיליארד דולר.
משנת 2021, חברת ההחזקות אמפא משמשת  כזכיינית WeWork בישראל. נכון להיום, ישנם  15 מתחמים של החברה בערים: תל אביב, חיפה, ירושלים, רמת גן, הרצליה ובאר שבע.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה