השוק

בניגוד למודי'ס: פיץ' הותירה את דירוג האשראי של ישראל ברמת A+

חברת דירוג האשראי הבינלאומית פיץ' הודיעה פרסמה היום כי היא מותירה את דירוג האשראי של ישראל על כנו ומסירה את "המעקב השלילי"
מערכת ice | 
חברת דירוג האשראי הבינלאומית פיץ' (צילום shutterstock)
חברת דירוג האשראי הבינלאומית פיץ' הודיעה פרסמה היום (שלישי) את החלטתה בנוגע לדירוג האשראי של ישראל. בניגוד לתחזיות כי גם היא, אחרי סוכנות מודי'ס, תוריד את הדירוג, החברה דווקא אישרה מחדש את דירוג האשראי של מדינת ישראל ברמה של A+, דיווחה על הסרת "המעקב השלילי" ועל עדכון תחזית הדירוג מ-"יציבה" ל-"שלילית".
בנוגע להסרת "המעקב השלילי" על מדינת ישראל, אמרו בחברת פיץ' כי הסיכונים הגיאופוליטיים הקשורים למלחמה בעזה נותרו גבוהים וקיים סיכון להסלמה נוספת, אולם החברה סבורה שהסיכונים לפרופיל האשראי התרחבו וייקח זמן רב יותר להעריך את השפעתם, ועל כן החליטה החברה על הסרת "המעקב שלילי".
על הורדת התחזית מ"יציבה" ל"שלילית", אמרו בחברת פיץ' כי מדובר בשילוב אי-הוודאות סביב ההתפתחות הפיסקלית וסביב משך המלחמה ועוצמתה, לרבות הסיכון להסלמה אזורית. החברה צופה לקפיצה ביחס החוב לתוצר בטווח הזמן הקרוב ולהוצאות צבאיות גבוהות יותר בהקשר של פוליטיקה פנימית שברירית וחוסר ודאות לגבי הסיכויים המאקרו כלכליים, שעלולים להגביל את יכולתה של ישראל להפחית את החוב בעתיד.

בנוסף, התייחסו בחברת דירוג האשראי פיץ' כמובן למצב הבטחוני ואמרו: "הסיכונים להרחבת הסכסוך הנוכחי, כך שיכלול עימות צבאי נרחב עם גורמים נוספים באזור, בהם חיזבאללה, קבוצות מיליטנטיות אזוריות אחרות ואיראן, ולאורך תקופה ממושכת יותר, נותרו גבוהים. אף שזה אינו תרחיש הבסיס של החברה במסגרת החלטתה, הסלמה בקנה מידה גדול, בנוסף לפגיעה בחיי אדם, עלולה להביא להוצאה צבאית משמעותית נוספת, להרס של תשתיות, לשינוי מתמשך בסנטימנט הצריכה וההשקעה ובכך להוביל להרעה משמעותית במדדי האשראי של מדינת ישראל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה