השוק

מנכ"ל ג'יי פי מורגן: "הבינה המלאכותית תחולל מהפכה, בדיוק כמו החשמל"

ג'יימי דיימון פנה במכתבו השנתי למשקיעים וציין כי ה-AI עשוי להיות הסוגייה הגדולה ביותר עמה מתמודד הבנק. לדבריו, "אנחנו משוכנעים לחלוטין שההשלכות יהיו יוצאות דופן". בנוסף, חזר על חששותיו מפני הסיכונים שמעמידים האינפלציה המתמשכת, ההידוק הכמותי של הבנק המרכזי והמלחמות באוקראינה ובמזרח התיכון
מערכת ice | 
ג'יי.פי. מורגן (צילום flickr/ Gideon Benari)
ג'יימי דיימון, מנכ"ל ג'יי.פי מורגן צ'ייס, התייחס במכתבו השנתי למשקיעים לפריצת הדרך של הבינה המלאכותית והשפעתה על עסקי הבנק. לדברי דיימון, בינה מלאכותית עשויה להיות הסוגייה הגדולה ביותר עימה מתמודד ג'יי.פי מורגן. דיימון השווה את השפעתה הפוטנציאלית לזו של מנוע הקיטור ואמר כי היא עשוי "להשפיע על כמעט כל עבודה".
"אנחנו משוכנעים לחלוטין שההשלכות של AI יהיו יוצאות דופן ואולי גם יחוללו מהפכה דומה לאלו של ההמצאות הטכנולוגיות הגדולות של מאות השנים האחרונות, כמו מכונת הדפוס, מנוע הקיטור, החשמל, המחשוב והאינטרנט", כתב דיימון שמתח ביקורת על סדרה של הצעות לכללים רגולטוריים מחמירים יותר.
 
מנכ"ל ג'יי.פי.מורגן צ'ייס התריע מפני המצב הגיאופוליטי העולמי, והציג הגנה נמרצת על תפקידם של עושי שוק במערכת הפיננסית. בנוסף, הוא גם חזר על חששותיו מפני הסיכונים שמעמידים האינפלציה המתמשכת, ההידוק הכמותי של הבנק המרכזי והמלחמות באוקראינה ובמזרח התיכון; גם בשעה כשהכלכלה האמריקאית נותרת איתנה.
הבנק, שזיהה יותר מ-400 שימושים פוטנציאליים של הטכנולוגיה על פני תחומי פעילותו - כמו שיווק, וזיהוי הונאות וסיכונים - גייס אלפי מומחי AI ומדעני נתונים והחל לבחון הטמעה של בינה מלאכותית יוצרת, אמר דיימון. ג'יי.פי מורגן, הבנק הגדול ביותר בארה"ב, רשם בשנה שעברה את הרווח השנתי הגבוה ביותר בתולדות מגזר הבנקאות האמריקני.
 
המלווה, שידווח ביום שישי הקרוב על תוצאות הרבעון הראשון, הרוויח מהטלטלה בבנקים האזוריים שהחלה לפני קצת יותר משנה, בעקבותיה נהרו מפקידים למוסדות פיננסיים גדולים יותר. ב-2023 הדירקטוריון העלה את שכרו של דיימון ב-4.3% ל-36 מיליון דולר - גם השתמש במכתב כדי לכוון את חיציו לעבר "יועצי פרוקסי" - חברות ייעוץ לבעלי מניות, בהן נעזרות חברות כמו קרנות פנסיה ממשלתיות וחברות ניהול נכסים גדולות אחרות כדי לקבל המלצות על נושאים שנויים במחלוקת, כמו תגמול בכירים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה