השוק

"עכשיו כולם 'רמי לוי': ביקורת קשה על בעלי שופרסל החדשים

אחת הטענות שהוצגו היא שהרוכשים ובעלי השליטה החדשים נוהגים כמו "פיל בחנות חרסינה והצליחו להעיר מרבצה את רשות ני"ע". האם מה שעבד ברשת קטנה כמו פרשמרקט לא מתאים בהכרח גם לשופרסל?
מערכת ice | 
סניף שופרסל וסניף רמי לוי (צילום ויקיפדיה, פייסבוק/רמי לוי - שיווק השקמה)
עסקת הרכישה ב-1.6 מיליארד שקל עבור 24.9% מהמניות וההשתלטות של האחים יוסי ושלומי אמיר על רשת הענק שופרסל גורמת לשיח ער בעולם הקמעונאות הישראלי, כך על פי YNET.
בכיר בענף טען במגזין 'ממון' כי: "עכשיו כולם 'רמי לוי'", אחת הטענות שהוצגו היא שהרוכשים ובעלי השליטה החדשים נוהגים כמו "פיל בחנות חרסינה והצליחו להעיר מרבצה את רשות ני"ע". האם מה שעבד ברשת קטנה כמו פרשמרקט לא מתאים בהכרח גם לשופרסל?
 
עו"ד מיקי ברנע, שותף מנהל במשרד עורכי הדין ברנע ג'פה לנדה, הסביר בדה מרקר על הנושא: "המצב המקובל והנפוץ יותר בשוק ההון הישראלי הוא שבעל שליטה יהיה יו"ר דירקטוריון — בעוד המנכ"ל לא יהיה בעל שליטה. אבל זה לא תמיד קורה בשטח, ויש גם מקרים הפוכים. במצבים כאלה חשוב מאוד לוודא שתהיה מערכת יחסים תקינה בין מנכ"ל החברה לבין היו"ר ויתר הדירקטורים — ושכל יבין מה מצופה ממנו".
רשות ניירות ערך פנתה בשבוע שעבר לשופרסל והפנתה אליה שאלות נוקבות בנוגע לתקינות מינוי הדירקטורים, היו"ר והמנכ"ל החדשים האחים אמיר, בעלי השליטה החדשים ברשת, אבל על פי פרסום בכלכליסט, שופרסל החזירה מכתב תשובה לרשות ני"ע כי לדבריה הפעולות ננקטו לטובת המשכיות בניהול החברה והדירקטוריון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה