השוק

סופטבנק תדהים את המשקיעים? בדרך להנפקת אג"ח ב-3.5 מיליארד דולר

אם המהלך יצא לפועל, החברה תהפוך לאחד הלווים הקונצרניים הגדולים ביותר בעולם. הקונגולמרט הטכנולוגי של מאסיושי סון נמנע משוקי הון אחרים מלבד יפן, כאשר הריבית המתכוננת נקבעה טנטטיבית לשיעור של עד 3.25%. על הפרק: מהלכי השקעה גדולים בתחום הבינה המלאכותית
מערכת ice | 
סופטבנק (צילום האתר הרשמי, ויקיפדיה)
ענקית הטק סופטבנק מתכננת הנפקת אגרות חוב משמעותית ביפן. אם ההנפקה תצליח, היא צפויה להפוך החברה לאחד הלווים הקונצרניים הגדולים בשווקי האג"ח העולמיים במהלך השנה. על פי הדיווח הבוקר (שני) בסוכנות הידיעות בלומברג, הקונגלומרט הטכנולוגי בבעלות המיליארדר מאסיושי סון, כבר הגיש לרגולטור ביפן מסמכים רלוונטיים.
החברה מתכננת למכור אג"ח לפירעון בעוד שבע שנים בשווי 550 מיליארד ין (3.5 מיליארד דולר). זו השנה השלישית שבה פועלת סופטבנק בשוק האג"ח היפני, שכן היא מעדיפה להשתמש במשקיעים מקומיים כמקור עיקרי לצרכי המימון שלה ונמנעת משוקי הון זרים. 
לפי הדיווח בבלומברג, החברה כבר תמחרה אג"ח בשווי 650 מיליארד ין השנה, כולל אג"ח נפרדות בגובה 550 מיליארד ין במרץ. בשנה הבאה יגיע מועד הפירעון של אג"ח בגובה 900 מיליארד ין. הריבית על האג"ח המתוכננות נקבע טנטטיבית לשיעור של 2.65%-3.25% לשנה וייקבע סופית ב-31 במאי. 
החודש צפויה להשקיע באופן נרחב בתחום הבינה המלאכותית, בדגש על ענף השבבים, לאחר שדיווחה על רווחיות רבעון שני ברציפות ועל עלייה בשווי הנכסים שבבעלותה, ביניהם יצרנית השבבים הבריטית ARM. עבור שלושת החודשים בין ינואר למרץ דיווחה החברה על רווח של 328.9 מיליארד ין (2.11 מיליארד דולר), זאת לעומת הפסד בגובה 32 מיליארד ין ברבעון המקביל אשתקד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה