השוק

סופטבנק תכנס חזק לשוק ה-AI: שבבים מאנבידיה - ומודל שפה בדרך

קונצרן הטכנולוגיה היפני שואף לפתח מודל של בינה מלאכותית יוצרת ומתכנן להשקיע 960 מיליון דולר בשנתיים הקרובות כדי לחזק את התשתיות שלה. ההשקעה האחרונה היא ככל הנראה הגדולה מסוגה על ידי כל חברה יפנית, וכאשר תושלם, ככל הנראה תעניק לסופטבנק את יכולות המחשוב החזקות ביותר במדינה
מערכת ice | 
סופטבנק (צילום האתר הרשמי)
קונצרן הטכנולוגיה היפני SoftBank מחפש לפתח מודל של בינה מלאכותית יוצרת "ברמה עולמית" בשפה היפנית, ומתכנן להשקיע 960 מיליון דולר בשנתיים הקרובות כדי לחזק את מתקני המחשוב שלה, על פי דו"ח של ניקיי. ליפן חסרות חברות פרטיות עם מחשבי על בעלי הביצועים הגבוהים הדרושים לבניית LLM, למרות העניין המוגבר בטכנולוגיה.
הדרכה של מודלי שפה גדולים (LLM), כמו Chat GPT של OpenAI, דורשת יחידות עיבוד גרפיות מתקדמות, ש-SoftBank מתכננת לרכוש מענקית השבבים האמריקנית אנבידיה, דיווח הניקיי ביום שני, בציטוט מקורות אנונימיים. ההשקעה של 150 מיליארד ין (960 מיליון דולר) תוצא בשנים 2024 ו-2025 ומוסיפה ל-20 מיליארד ין שהוציאה סופטבנק על תשתית מחשוב בשנה שעברה, נכתב בדו"ח.
 
ההשקעה האחרונה היא ככל הנראה הגדולה מסוגה על ידי כל חברה יפנית, וכאשר תושלם, ככל הנראה תעניק לסופטבנק את יכולות המחשוב החזקות ביותר במדינה, הוסיפה ניקיי. ההשקעות המדווחות של סופטבנק עשויות לשנות זאת ולתת ליפן שחקן מקומי חזק בתחום הבינה המלאכותית שלה, בתקופה שבה שחקנים בינלאומיים מנסים להיכנס לשוק.
 
רק בשבוע שעבר, OpenAI פתחה את המשרד הראשון שלה בטוקיו כחלק מתוכניות ההתרחבות הגלובלית שלה. בינתיים, מיקרוסופט אמרה שהיא תשקיע 2.9 מיליארד דולר במשך שנתיים כדי להגדיל את תשתיות המחשוב וה-AI שלה במדינה. בשנת הכספים 2024, SoftBank מצפה להשלים את המודל הראשון שלה, שיהיו לו 390 מיליארד פרמטרים, אינדיקציה למורכבות LLM. היא גם תתחיל לפתח מודל בעל ביצועים גבוהים יותר עם טריליון פרמטרים כבר ב-2025, לפי ניקיי.
 
על פי נתונים מ-Statista Market Insights, שוק הבינה המלאכותית של יפן צפוי לגדול לכ-13 מיליארד דולר עד 2030, פי 17 בערך מאשר ב-2023. מחיר המניה של SoftBank נמצא במגמה חיובית כאשר החברה מעבירה את המיקוד שלה ל-AI, ועלה בכ-20% מהשנה עד היום. לפי הדיווחים, סופטבנק עובדת על בניית מרכזי נתונים בינה מלאכותית ברחבי יפן ולאחרונה הצטרפה לפרויקט לבניית מרכז של 65 מיליארד ין בהוקאידו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה