דיגיטל וטק

אנבידיה חשפה את "השבב החזק בעולם": האם זהו התחליף למוח האנושי?

בכנס המפתחים השנתי GTC 2024, הכריזה ענקית השבבים את ה"סופר-שבב" המאופיין בארכיטקטורה חדשה הכוללת שני שבבי עיבוד גרפי חדשים. אלו מאפשרים להריץ יישומי בינה מלאכותית המבוססים על מודלי שפה בני טריליון פרמטרים. המנכ"ל ג'נסן הואנג: "זהו המנוע של המהפכה התעשייתית של זמננו" 
מערכת ice |  2
ג'נסן הואנג, מייסד ומנכ"ל אנבידיה (צילום shutterstock)
ענקית השבבים אנבידיה ערכה אמש (שלישי) את כנס המפתחים השנתי GTC 2024, במהלכו הכריזה על דורות חדשים של מוצרי החברה. גולת הכותרת היא "סופר-שבב" חדש - GB200 - אשר משתמש בארכיטקטורת Blackwell (בלקוואל), שיורשת את ארכיטקטורת Hopper שהושקה לפני כשנתיים. 
הדור החדש של שבבי הבינה המלאכותית ושבבי תקשורת נתונים, מאופיין בארכיטקטורת Blackwell. ה"סופר-שבב" כולל בתוכו שני שבבי עיבוד גרפי (GPU) חדשים. באנבידיה מצהירים שהמערכת מאפשרת לארגונים לבנות ולהריץ יישומי AI שמבוססים על מודלים של שפה הכוללים טריליון פרמטרים, עם עלות וצריכת אנרגיה נמוכות פי 25 ביחס למערכת הקודמת.
 
אמזון, גוגל, מטא, מיקרוסופט ו-OpenAI צפויות לאמץ את המערכת החדשה, שתהיה זמינה בהמשך השנה. "בינה מלאכותית יוצרת היא הטכנולוגיה המגדירה את זמננו. מעבדי הבלקוואל הם המנוע שמניע את המהפכה התעשייתית הזאת", מסר ג'נסן הואנג, מנכ"ל אנבידיה.
 
"ההתעצמות של מודלי השפה לטריליוני פרמטרים דורשת כוח עיבוד יותר חזק ממה שהיה קיים עד היום", סיפר עמית כץ, סמנכ"ל מוצר באנבידיה ישראל. "זה לא שבב רגיל. שבבים בסדרת בלקוואל מורכבים משתי יחידות סיליקון נפרדות, זה דומה למוח ימני ושמאלי שמדברים במהירות של 10 טרה ביט בשנייה ופועלים יחד".
 
הכנס הפך השנה למוקד עניין יוצא דופן עולמי אחרי שב-12 החודשים האחרונים מניית אנבידיה זינקה ב-240% ושווי החברה חצה את ה-2 טריליון דולר. החברה נהנית ממונופול בתחום שבבי AI, במיוחד לאחר שבשנים האחרונות הם הפכו למוצר מבוקש, על רקע הביקוש שיצרו יישומי בינה מלאכותית גנרטיבית (Generative AI).
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    לא להתבלבל ולא לבלבל. היום NVIDIA היא בועה !
    ממש בועה 03/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ביום 1 של מימושים היא תתרסק ביותר מ 30%. הרבה יותר ....
    סגור
  • 1.
    מלנוקס שהייתה של וולדמן עזרה לאנבידיה (ל"ת)
    לס 03/2024/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור