השוק

יוצאים מהשוק האמריקאי: ביטול הפטור ממכס מעורר מהומה בארה"ב

הפטור ממכס לחבילות בשווי של פחות מ-800 דולר נכנס לתוקף בארה"ב, ומי שאמור להיפגע הכי הרבה אלו ענקיות המסחר המקוון Temu ו-Shein; אחרות בחרו לצאת מהשוק האמריקאי לחלוטין 
מערכת ice | 
חבילות (צילום freepik)
מדיניות המכסים החדשה של הנשיא טראמפ ממשיכה לעורר גלי הדף בכלכלה העולמית, כשהיום (שישי) נכנס לתוקף ביטול הפטור ממכס על חבילות בשווי של פחות מ-800 דולר עליו הכריז הנשיא האמריקאי. 
החל מ-2016 הפטור נכנס לתוקף מתוך הנחה שאין הצדקה ממשית לבדוק חבילות בשווי נמוך יחסית. על פי דו"ח של הקונגרס שווי ממוצע של משלוחים בקטגוריה הזו עמד על 54 דולר בלבד. טראמפ עצמו טען כי המהלך פוגע בעסקים קטנים בארה"ב, וכינה אותו "הונאה". 
כאמור, מכס בסך של עד 145% צפוי להיות מושת על חבילות מהסוג הזה, ומי שאמורות להיפגע מהמהלך הכי הרבה אלו ענקיות המסחר המקוון Temu ו-Shein. החברות הסיניות כבר העלו תעריפים, אך עם זאת עלות המכסים עשויות להשתנות מעט בהקשר לאופן המשלוח. כך שאם אופן מסירת המשלוח מנוהל על ידי רשות הדואר האמריקאית, המכסים יעמדו על 120% משוויין או 100 דולר לחבילה, נכון לעכשיו. 
בסוכנות הידיעות רויטרס דווח כי Space NK, חברה בריטית למוצרי קוסמטיקה, הפסיקה לחלוטין לקבל הזמנות מקוונות ותפעול משלוחים לארה"ב. בהודעת החברה נמסר כי היא מתכוונת "להימנע מעלויות שגויות או נוספות על ההזמנות של הלקוחות שלנו". 
כמו כן, חברת Understance הקנדית הסוחרת פריטי הלבשה תחתונה המיוצרים בסין הודיעה בחשבון האינסטגרם של החברה כי תפסיק גם היא משלוחים לארה"ב. מנכ"לית Trade Force Multiplier, סינדי אלן, המייעצת בענייני מסחר לחברות, אמרה כי "אנחנו עוברים מאפס ל-145%, וזה לא ישים - לא לחברות ולא ללקוחות. נתקלתי בלא מעט חברות קטנות עד בינוניות שבחרו פשוט לצאת מהשוק האמריקאי". 
בינתיים ב-Shein, שארה"ב נחשבת לשוק הגדול שלה, הגיבו ברוגע לכניסת המכסים לתוקף: "חלק מהמוצרים יתומחרו אחרת, אך מרבית הקולקציות שלנו נותרו זולות כתמיד". ב-Temu מתכוונים לבצע שינוי במודל העסקי, ולמכור מוצרים שיוצרו על ידי מפעלים אמריקאיים. "המהלך נועד לסייע לסוחרים מקומיים להגיע לעוד לקוחות ולהרחיב את העסקים שלהם", דווח בבלומברג. 
ב-Primark מרוצים מהסיטואציה, ומעריכים כי תרוויח מביטול הפטור. ג'ורג' ווסטון, שמכהן כמנכ"ל של ABF, הבעלים של Primark שלה רק חנויות פיזיות, אמר כי "המחירים עולים בסקטור הזה, ואני מעריך שיהיו אמריקאים שיעדיפו לחזור למרכזי הקניות כדי למצוא מבצעים שם". 
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה