השוק

רמי לוי ישתלט גם על שוק האשראי? זה המהלך החדש שלו

בקרב על רכישת כאל, קבוצה אחת כוללת קרן של אריאל גנות מנכ"ל ומבעלי גמא לשעבר, ואחיה פריד סמנכ"ל כאל לשעבר. מי שאמור לפי הדיווח לספק את ההשקעה עבור הקבוצה הוא בעלי ישראייר ובעלי שיווק השקמה רמי לוי
מערכת ice | 
רמי לוי (צילום shutterstock, פלאש 90/ תומר נויברג, יוסי אלוני)
אחרי שנודע כי הראל השקעות מצטרפת למירוץ לרכישת חברת כרטיסי האשראי כאל יחד עם יוניון של ג'ורג' חורש, בהצעה לרכישת כ-72% מההון ו-79% מהזכויות בהצבעה בכאל, מתברר כי גם רמי לוי נכנס למרוץ אחרי שכשל לפני כשנה לנצח במכרז על דואר ישראל.
על פי כלכליסט, קבוצה אחת כוללת קרן של אריאל גנות מנכ"ל ומבעלי גמא לשעבר, ואחיה פריד סמנכ"ל כאל לשעבר. מי שאמור לפי הדיווח לספק את ההשקעה עבור הקבוצה הוא בעלי ישראייר ובעלי שיווק השקמה רמי לוי.

כך או כך המהלך של לוי מצטרף לניסיון הקודם של הראל לרכוש גוף אשראי. כזכור, בשנה שעברה פסלה רשות התחרות את המיזוג שלה עם ישראכרט, שבסופו של דבר נרכשה על ידי דלק של יצחק תשובה. הראל הפיקה לקחים ומציעה לרכוש את כאל בשליטה משותפת עם יוניון, מה שעשוי להקל עליה לקבל את אישור הרגולטור.
דיסקונט, בעל השליטה בכאל, מחזיק ב-72% מחברת כרטיסי האשראי. לפי החוק להגברת התחרות במערכת הבנקאית, הבנק מחויב למכור את כלל אחזקותיו בכאל עד מאי 2027. לאחר מכירת ישראכרט לפי שווי של 3.56 מיליארד שקל, דיסקונט מצפה למכור את כאל, חברת כרטיסי האשראי הרווחית ביותר בענף, לפי שווי של 4-4.5 מיליארד שקל; כאל סיימה את 2024 עם רווח של 324 מיליון שקל, עלייה של 17% לעומת 2023.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה