השוק

3.5 מיליארד דולר על טישו: העסקה שמרעידה את התעשייה העולמית

קימברלי-קלארק מוכרת את עסקי הטישו הבינלאומיים לסוזאנו בעסקה של 3.5 מיליארד דולר. העסקה כוללת את מותג קלינקס ומותגים נוספים מחוץ לצפון אמריקה, כחלק מהתמקדות של קימברלי-קלארק בשווקים רווחיים יותר
מערכת ice | 
קלינקס טישו (צילום shutterstock)
קימברלי-קלארק (Kimberly-Clark), יצרנית מוצרי צריכה אמריקאית, מתקרבת לסיום עסקה למכירת עסקי הטישו הבינלאומיים שלה, כולל מותג קלינקס (Kleenex), לחברת סוזאנו (Suzano) הברזילאית, בסכום של כ-3.5 מיליארד דולר.
העסקה צפויה להיחתם כבר ביום חמישי, ותכלול את פעילות הטישו של קימברלי-קלארק מחוץ לצפון אמריקה, המייצרת מוצרים לצרכנים ולעסקים, עם מותגים כמו Andrex ו-WypAll. 
המהלך הוא חלק מהאסטרטגיה של קימברלי-קלארק להתמקד בפעילויות רווחיות יותר, לאחר ארגון מחדש שבוצע ב-2024. החטיבה הנמכרת היא הקטנה והפחות רווחית מבין שלוש החטיבות המרכזיות של החברה, עם מכירות שנתיות של פחות מ-3.5 מיליארד דולר. 
העסקה תאפשר לסוזאנו, יצרנית עיסת נייר מובילה, להרחיב את נוכחותה בשוק הטישו העולמי, לאחר שרכשה את פעילות הטישו של קימברלי-קלארק בברזיל ב-2023.
העסקה מגיעה על רקע לחצים פיננסיים על קימברלי-קלארק, בין היתר בשל עלויות מוגברות כתוצאה ממכסי סחר אמריקאיים. החברה כבר מכרה בעבר יחידת ציוד מגן תמורת 640 מיליון דולר, והשקיעה 2 מיליארד דולר בהרחבת הייצור בארה"ב. 
אם תושלם, העסקה תשאיר את קימברלי-קלארק עם פעילות בצפון אמריקה בשווי 11 מיליארד דולר, ועם חטיבת מוצרי הטיפוח הבינלאומית, שהכניסה 5.7 מיליארד דולר ב-2024. נכון ל-2025, מניית קימברלי-קלארק עלתה ב-5%, והקדימה את מדד S&P 500. 
העסקה טרם אושרה סופית, אך מהווה צעד משמעותי באסטרטגיה של קימברלי-קלארק להתמקד בשווקים רווחיים יותר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה