השוק

אמזון משקיעה ב-AI - מיליארדים נוספים יוזרמו לאנתרופיק

בעוד OpenAI ממשיכה לגדול - אמזון לא נשארת מאחור ומתכננת השקעה של מיליארדים נוספים בחברת הבינה המלאכותית אנתרופיק, במטרה גם לשמור כוח בחברה שגם גוגל משקיעה בה
רוי שיינמן | 
בינה מלאכותית כללית של אמזון (צילום אילוסטרציה, AI)
ענקית הקמעונאות המקוונת אמזון שוקלת להזרים כמה מיליארדי דולרים נוספים לחברת הבינה המלאכותית Anthropic, כחלק מהעמקת השותפות האסטרטגית בין השתיים. ההשקעה המתוכננת צפויה להגדיל משמעותית את הנתח של אמזון בחברה, אחרי השקעה מצטברת של כ-8 מיליארד דולר עד היום.
ההשקעה האחרונה של אמזון באנתרופיק בוצעה בנובמבר האחרון, אז הזרימה 4 מיליארד דולר והתחייבה להשקיע 4 מיליארד דולר נוספים בעתיד. מאחורי ההשקעה הזו עמדה שאיפה ברורה: לנצל את המומנטום בתחום הבינה המלאכותית ולבנות תשתית שתוכל להתחרות בחברות כמו גוגל ומיקרוסופט, שכבר עשו צעדים משמעותיים בתחום.
המהלך האחרון נועד לא רק להעמיק את השותפות, אלא גם להבטיח שאמזון תישאר בעלת מניות מרכזית באנתרופיק - שמתחרה ישירות ב-OpenAI - אפילו לפני גוגל, שכבר השקיעה מעל 3 מיליארד דולר בחברה. על פי הדיווח, ההשקעה החדשה צפויה לשמר ואף לחזק את עמדת ההשפעה של אמזון בתוך החברה, שנחשבת לאחת מבין המובילות בגל החדש של חברות הבינה המלאכותית.
דן גרוסמן, סגן נשיא לפיתוח עסקי גלובלי באמזון, הסביר כי "הבנו במהרה שיש לנו מטרות משותפות רבות, והיקף ההשקעה שלנו משקף את השאיפות שלנו בתחום".

ההשקעות של אמזון באנתרופיק הן חלק ממהלך רחב יותר שבו החברה מנסה לחזק את מעמדה בתחום הבינה המלאכותית, במיוחד לאחר ש-OpenAI, בשיתוף פעולה עם מיקרוסופט, וגוגל באמצעות מודל הבינה שלה Gemini, הצליחו למשוך את מרבית תשומת הלב של השוק.
בניגוד לחברות האלה, שזכו לתהודה רבה בזכות מוצרים מוכווני צרכן כמו ChatGPT, אמזון פועלת בשקט יחסי וממקדת את מאמציה בעיקר בצד העסקי, דרך שירותי הענן של AWS. השקעות אלה אמורות לשפר את היכולות של אמזון להציע פתרונות מבוססי בינה מלאכותית ללקוחות ארגוניים בענן ולשמור על רלוונטיות בשוק שזז מהר.
מעבר להשקעות הכספיות, אמזון מנסה למשוך אליה את מיטב המוחות בתחום הבינה המלאכותית. החברות נוקטות בטקטיקות יצירתיות כדי לגייס טאלנטים, כאשר שיתופי פעולה כמו זה עם אנתרופיק מהווים גם פלטפורמה להשגת יתרון תחרותי דרך גיוס כישרונות. במילים אחרות, ההשקעה באנתרופיק היא לא רק השקעה בטכנולוגיה - היא השקעה באנשים וביכולת לחדש במהירות וביעילותהסתגל במהירות לשוק.
אמנם אמזון מוכרת לציבור הרחב בעיקר כחברת קמעונאות, אך מזה שנים היא משקיעה סכומי עתק בתחומי טכנולוגיה, ענן ובינה מלאכותית. שירות הענן שלה, AWS, הוא כבר מזמן חלק מרכזי מהכנסותיה ורווחיה. עכשיו, עם ההשקעה באנתרופיק, אמזון מאותתת שהיא לא מתכוונת להישאר מאחור בגל הבא של החדשנות.
המהלך מול אנתרופיק עשוי גם להעניק לאמזון כלים חדשים לשיפור תהליכים פנימיים, לשדרוג מערכות ההמלצה באתרי הקניות שלה, וגם להציע ללקוחות הענן שלה שירותים מבוססי מודלים חזקים מתקדמים שיתחרו ישירות ב-OpenAI ובגוגל.
למעשה, מנכ"ל החברה אנדי ג'אסי כבר ציין כי החברה תרתום יכולות AI על מנת להחליף חלק מהעובדים האנושיים בחברה, מה שיביא לצמצום עלויות מצדה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה