השוק
בנק ישראל יתערב? הדרמה בשוק המט"ח והבשורה לגבי הורדת הריבית
התחזקות השקל מעלה את האפשרות להתערבות חריגה במסחר במט"ח, בדומה לתקופת הקורונה. האם הייסוף החד יוביל להאצת קצב הורדת הריבית בישראל? אלו התחזיות המעודכנות של כלכלני לידר שוקי הון
יונתן כץ וכלכלני לידר שוקי הון, ערכו סקירה כלכלית כמדי שבוע, והפעם התייחסו לשוק העסקי בישראל ולמחסור בכוח אדם, הירידה בצריכה הפרטית, העלייה בייצוא שירותי ההייטק על רקע ההתחזקות של השקל וההתערבות האפשרית של בנק ישראל בשוק המט"ח, ומה עשה שוק האג"ח?
"הסנטימנט בסקטור העסקי השתפר באפריל, אך נותר ברמה נמוכה יחסית. מסתמנת הקלה מסוימת במחסור בעובדים, מגמה שעשויה למתן את לחצי השכר במשק. הצריכה הפרטית ירדה במרץ, בדומה לירידה בתקופת "עם כלביא", אך ההתאוששות באפריל הייתה מתונה יחסית.
יצוא שירותי ההיי-טק ממשיך להתרחב, לצד המשך מכירות מט"ח מצד הגופים המוסדיים מגמות התומכות בהמשך לחץ לייסוף השקל. התערבות בשוק המט"ח נותרת אפשרית, בדומה להתערבויות שבוצעו לאחר גילוי הגז הטבעי ב-2013 ובתקופת הקורונה ב-2021. מכלול הנתונים בארה"ב ממשיך להצביע על פעילות כלכלית חזקה, בפרט בשוק העבודה.
עוד ב-
שוק האג"ח: הייסוף החד בשקל צפוי למתן את האינפלציה ולתמוך בהאצת קצב הורדות הריבית. בנוסף, נתון פיסקאלי חיובי יחסית הצפוי ביום שני, עם רמת הכנסות גבוהה ממיסים, תומכים באפיק השקלי הארוך".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(5):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
5.להוריד משמעותית את הריביתזיו 05/2026/12הגב לתגובה זו0 0הורדת הריבית באחוז רק תעזור לקבלנים למשק לצמוח האינפלציה יחסית נמוכהסגור
-
4.נראה כאילו הנגיד רוצה לדפוק את סמוטריץ' ודופק את המדינה (ל"ת)אהרון 05/2026/12הגב לתגובה זו2 0סגור
-
3.נרדם בתפקידו. ההייטק יקרוס אם לא יאזן את הריבית (ל"ת)כחכח 05/2026/11הגב לתגובה זו4 0סגור
-
2.נגיד פוליטיאמנון 05/2026/11הגב לתגובה זו0 0לנגיד יש אינטרס שהדולר יהיה חלש דולר חלש רע ליצואניםנ מי שעובד בתעשיה אצל בעלי בית פרטיים עם 100 עובדים מבין שההפרשי שער הורגים אותם כלכלית .מתחילים לסגור קווי יצור ואז פיטורין.וזה מה שהוא מחפש שיגידו שהממשלה חראסגור
-
1.במקום להתעסק בפוליטיקה, שהיה מתעסק קצת בכלכלה.נגיד עלוב 05/2026/11הגב לתגובה זו5 0כלומניק שמוטט את יתרות בנק ישראל, הכל מושקע בדולר והדולר ירד בסביבות 25%-. תעשו לבד את החשבון כמה בנק ישראל הפסיד,וכמה הציבור ישלם.סגור



