השוק

ארנונה לעסקים: מה מגיע לכל עסק במסגרת ההקלה?

שר הפנים, אריה דרעי, חתם על תקנות הנחה בארנונה לעסקים, המאפשרות פטור מתשלום במשך שלושה חודשים או הנחה שנתית בגובה 25% - לבחירת הרשות המקומית. אילו עסקים נכללים בהנחה? 
עינת שחק | 
ארנונה לעסקים (צילום pixabay)
שר הפנים, אריה דרעי, חתם אתמול (ג') על תקנות הנחה מארנונה לעסקים. זאת, בהמשך להחלטת משרדי הפנים, האוצר ומרכז השלטון המקומי מתחילת אפריל בדבר תכנית סיוע כלכלית לעסקים על רקע משבר נגיף הקורונה. 
במסגרת ההנחה יינתנו 3 חודשי פטור מתשלום הארנונה לעסקים, או לחילופין, לרשויות המקומיות תינתן האפשרות להעניק הנחה כוללת של 25% בתשלום עד סוף שנת 2020. הבחירה בין שני המסלולים תהיה בידי הרשות המקומית של כל יישוב, והעסקים ביישוב יהיו כפופים להחלטה זו. 
קראו עוד ב-ice
תקנות אלה יחולו על המגזר העסקי, ויכללו משרדים, שירותים ומסחר, תעשייה, בתי מלון, בתי מלאכה, חניונים ועוד. לעומת זאת, נכסים דוגמת בנקים, חברות ביטוח, בתי מרקחת, בתי מכירת מזון וחנויות אופטיקה או היגיינה, יוחרגו ולא יהיו זכאים להנחה או לפטור מתשלום הארנונה.
לטובת מתן הפטור, יוקצה תקציב בגובה 2.8 מיליארד שקלים לצורך שיפוי הרשויות המקומיות בגין אובדן הכנסה זה. שני שליש מהתקציב – 1.7 מיליארד שקלים- יועברו לרשויות המקומיות בתקופה הקרובה.
"אנחנו נמצאים בתקופת משבר קשה. זו בשורה עבור בעלי העסקים שחלקם עומדים בפני קריסה. הסיוע יקל על המצוקה התזרימית של העסקים ולצד זאת יבטיח את הרציפות במתן השירותים החיוניים שניתנים לתושבים ע"י הרשויות המקומיות בשעת חירום זו. אני מברך על שיתוף הפעולה עם משרד האוצר והמרכז לשלטון מקומי. אנו פועלים יחד בהתמודדות עם המשבר הכלכלי והבריאותי", מסר שר הפנים אריה דרעי.
חיים ביבס, יו״ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין, בירך על ההחלטה: "שרי הממשלה עשו את ההחלטה הנכונה. אני מברך את השר דרעי על קבלת דרישת השלטון המקומי להעניק פטור מארנונה לעסקים לשלושה חודשים. מתן אופציית ההנחה השנתית של 25% לצערנו לא רלוונטית במציאות שבה רבים מהעסקים לא ישרדו את השנה הקרובה. השלטון המקומי מחויב לעסקיו ולתושביו, והפתרונות היחידים הם אלה של כאן ועכשיו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה