השוק

ביהמ"ש קיבל את הבקשה: כונסי דסק"ש פרסמו הזמנה לרכישת מניות השליטה בחברה

החל מהיום מתחילה תקופה של 21 ימי עסקים שבהם ניתן יהיה להשלים את עסקת מכירת השליטה בחברה. הצעות הרכישה של אדוארדו אלשטיין וצחי נחמיאס שהוגשו בשלב הקודם - אינן תקפות יותר

יואב איילון | 
אדוארדו אלשטיין (צילום סיון פרג')
בית המשפט המחוזי בתל אביב אישר היום (ד') את בקשת כונסי מניות השליטה בדסק"ש, עורכי הדין רענן קליר, אלון בנימיני ואופיר נאור, לפרסם הזמנה לרכישת מניות השליטה בחברה.
משמעות הדבר היא שהחל מהיום מתחילה תקופה של 21 ימי עסקים, שבהם יכולות להימכר מניות השליטה. בהודעה מצוין כי המועד האחרון להגיש הצעות הוא ה-4 בנובמבר.
שתי ההצעות לרכישת מניות השליטה, של אדוארדו אלשטיין וצחי נחמיאס, אינן תקפות יותר.
כאמור, בשבוע שעבר חברת הנדל"ן המניב מגה אור, שבשליטת צחי נחמיאס, הגישה יחד עם קבוצת משקיעים בראשותה הצעה מחייבת ובלתי חוזרת לרכישת עד 82% ממניות דסק"ש מידי כונסי הנכסים, לפי שווי של 1.27 מיליארד שקל.
עוד קודם לכן, אדוארדו אלשטיין, שאיבד את השליטה בקבוצת אי.די.בי, הגיש בקשה לבית המשפט לאשר לו לרכוש את מניות השליטה בדסק"ש. ההצעה של אלשטיין הייתה לרכישת 70% ממניות סדרה י"ד של האג"ח עבור 908 מיליון שקל, מתוכם 770 מיליון שקל במזומן ואת היתרה בתוך שנה.
כזכור, לפני כשבועיים וחצי לאחר שנקבע כי החברה חדלת פירעון, בית המשפט המחוזי בתל אביב הוציא צו לפתיחת הליכים נגד חברת אי.די.בי פיתוח וכן צו לפירוקה. זאת, לאחר כשש שנים שבהן החברה נשלטה על ידי אדוארדו אלשטיין, שהשקיע בה שלושה מיליארד שקל לצורך פירעון חובותיה למחזיקי האג"ח.
השופט חגי ברנר מינה את עורך הדין אופיר נאור כנאמן לחברה, ואף החליט למנות כונסי נכסים זמניים ל-70% ממניות דסק"ש ול-5% ממניות כלל ביטוח. זאת, למרות שנציגי אלשטיין הציעו להפקיד 35 מיליון שקל כדי לקבל ארכה נוספת של שלושה חודשים על מנת למצות את המגעים מול מחזיקי האג"ח.
לתפקיד הכונסים של 70% ממניות דסק"ש מונו עורכי הדין אלון בנימיני ורענן קליר, באי כוחו של נאמן אג"ח י"ד, ועורכי הדין עדי פוגל ודוד פורץ לתפקיד הכונסים של 5% ממניות כלל ביטוח, הנכסים המשועבדים למחזיקי אג"ח ט"ו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה