השוק

ברקע הפסדי הענק, מנכ"ל אל-על מזהיר: "לא נוכל לעמוד בהתחייבויות ללא תמיכת הממשלה"

הכנסות חברת התעופה צנחו בכ-94% ל-39 מיליון דולר בלבד, זאת לצד שיתוק ענף התעופה שהפיל את אל-על להפסד של כ-147 מיליון דולר ברבעון השלישי. ברקע: יציאה לגיוס של חצי מיליארד דולר בהנפקה וחילופי בעלות בין חברת כנפיים לאלי רוזנברג
שרון טל |  4
גונן אוסישקין, בנימין נתניהו (צילום מתוך עמודי הפייסבוק של בנימין נתניהו ואל על/Noam Herman)
חברת התעופה אל-על התמודדה בחודשים האחרונים לא רק עם משבר הקורונה, אלא גם עם חילופי בעלות מחברת כנפיים שבבעלות תמי מוזס בורוביץ', אל ידיו של אלי רוזנברג, הבעלים החדש של החברה, זאת לאחר שאל-על יצאה להנפקה כדי לגייס הון מהציבור. ברקע הקורונה שגרמה לשיתוק ענף התעופה, אל-על לצד חברות תעופה אחרות, רשמה הפסדי עתק, מגמה שנמשכה גם ברבעון השלישי.
מהדוחות הכספיים של אל-על נחשף עומק ההפסד – חברת התעופה הפסידה 147 מיליון דולר ברבעון השלישי לעומת רווח של כ-27 מיליון דולר ברבעון המקביל. זאת לצד גרעון של כ-125 מיליון דולר בהונה העצמי. ההפסדים שרשמה אל-על הגיעו לאחר שהכנסותיה ברבעון השלישי צנחו ב-94% לכ-39 מיליון דולר לעומת כ-647 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
הירידה בהכנסות הובילה את אל-על לצמצום הוצאות התפעול שלה בכ-80% ל-101 מיליון דולר, המהווים בעיקר הוצאות פחת והוצאות קבועות אחרות אשר אינן מושפעות מצמצום הפעילות, זאת לעומת כ-505 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
עוד עולה מהדוחות כי לחברת התעופה אל-על נותרה יתרת התחייבויות של 240 מיליון דולר על כרטיסי טיסה ללקוחות, מתוכם כ-39 מיליון דולר בגין שוברים שהונפקו כחלופת החזר כספי.
"ללא תמיכת הממשלה, אל-על לא תוכל לעמוד בהתחייביותיה" 
מנכ"ל אל על, גונן אוסישקין: "הימשכות משבר הקורונה הובילה למצב בו חברת אל על חדלה מפעילות סדירה. כפועל יוצא הרוב המכריע של עובדי אל על המשיכו לשהות בחל"ת, ועל אף הצעדים הרבים והמשמעותיים שביצענו כדי לצמצם את ההוצאות השוטפות ולשפר את נזילות החברה, אנו מסכמים רבעון שלישי קשה עם הפסד כבד.
לאחרונה חזרנו להפעיל טיסות נוסעים למספר מצומצם של יעדים, ואנו מקווים שכבר בתקופה הקרובה יתאפשר להרחיב את היקפי הפעילות ולהחזיר את החברה בהדרגה לפעילות סדירה, ככל שניתן. במקביל, אנו ממשיכים להטמיע את מהלכי ההתייעלות בחברה, ולנסות ולהחזירה לפסי צמיחה".
"עם זאת, ללא תמיכת ממשלת ישראל, שתיתן לחברת אל על את הגיבוי הנדרש כדי שנוכל לקדם את גיוס החוב, תתקשה חברת אל על לעמוד בהתחייבויותיה בהמשך, ותעמוד בפני סכנת קיום. זאת, למרות שהחברה השלימה מהלך של הנפקת הון בהיקף של למעלה מחצי מיליארד שקל, בהתאם לחלק הראשון של מתווה הסיוע ועמדה בכל הדרישות שהעמידה המדינה".
בסיכום הדו"ח של אל-על צוין כי "השפעת המשבר במהלך שנת 2020 ניכרת גם בנתוני התיירות הנכנסת והיוצאת ממדינת ישראל. היקף התיירות הנכנסת לישראל ירד בתשעת החודשים הראשונים של השנה בשיעור של כ-76%, ואילו שיעור התיירות היוצאת ירד באותה התקופה בכ-81% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד".
"ירידה דרמטית בביקוש לטיסות בהיקפים חסרי תקדים"
"המשבר הביא לירידה דרמטית בביקוש לטיסות בהיקפים חסרי תקדים, ובעקבות הנחיות המדינה בקשר למגבלות על תנועת הנוסעים הבינלאומית, ביצעה החברה הפסקה מוחלטת של פעילות טיסות הנוסעים הסדירות החל מאמצע מרץ 2020. פעילות טיסות הנוסעים של החברה לא חודשו עד תחילת הרבעון הרביעי של 2020, ורק לאחרונה החלה החברה להפעיל טיסות למספר מצומצם של יעדים. מרבית עובדי החברה עדיין שוהים בחל"ת, שסיומו, נכון להיום, ביום 31.12.2020".
עוד צוין כי "המגיפה פגעה קשות בכל ענפי הכלכלה בעולם, כאשר סקטור התעופה הוא מהנפגעים הקשים. על פי התחזית של יאט"א, נרשמה ירידה של מאות מיליארדי דולרים בהכנסות חברות התעופה בעולם, וההפסד המצרפי שלהן נאמד בעשרות מיליארדי דולרים".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    עד כאן
    ג'ורג 11/2020/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מגיע איזה מקק חרדי לכאורה קונה את החברה כשהוא.....כלומר החרדים שמשתמשים בו "כקוף" יודעים את מצב החברה ומיד רצים לממשלה לפשוט יד.לא נתפלא עם המאכרים החרדים ידעגו שביבי יפתח הכיס "אחרת נחשב מסלול מחדש"
    סגור
  • 2.
    שיסגרררררו כבר את החברה הזאת (ל"ת)
    רון 11/2020/25
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • קודם שיחזירו את הכסף ללקוחות
    ישראלית 11/2020/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אנחנו לא בנק למתן הלוואה
    סגור
  • 1.
    הטייסים
    אשר 11/2020/25
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מסכנים הטייסים
    סגור