השוק

גם עובדי קוקה קולה בישראל בסכנה? חברת המשקאות תפטר 2,200 עובדים ברחבי העולם

לאחר שרשמה הפסדים הרסניים ברבעון השלישי, החברה יוצאת להליך צמצום משמעותי שיגרור פיטורין של 12% מכלל העובדים בארה"ב, כאשר חבילות הפיצויים עתידות לעלות לה כ-350-550 מיליון דולר. סניפים רבים יסגרו ומותגי החברה יקוצצו
כפיר אדר | 
מפעל קוקה קולה (צילום מתוך אתר קוקה קולה)
משבר הקורונה ממשיך לפגוע אנושות במשק העבודה העולמי ואחרי שלא מעט חברות הודיעו על צמצום כוח העבודה ופיטורים של מאות אלפים ברחבי העולם כדי לעמוד בהוצאות ובהפסדים, גם חברת קוקה קולה קיבלה החלטה לפטר 2,200 מעובדיה ברחבי העולם. 1,200 מהם בארה"ב, גם בישראל?
בארצות הברית, שבה היו כ-10,400 עובדים בסוף השנה שעברה, הקיצוצים מהווים כ-12% מכוח העבודה הכולל של החברה. באטלנטה, שם משרדיה הראשיים של החברה, יקוצצו כ-500 משרות.. הקיצוצים כוללות פרידות רצוניות ובלתי רצוניות, כאשר חבילות הפיטורים צפויות לעלות לחברה בין 350 ל-550 מיליון דולר.
החברה הודיעה כי היא מתכוונת לקצץ את כוח האדם שלה במהלך הקיץ, כאשר אמרה כי היא מציעה רכישות ל-4,000 עובדים בארצות הברית, קנדה ופורטו ריקו. עוד נמסר אז כי היא מתכננת לצמצם את מספר יחידות ההפעלה שלה מ-17 עסקים בארבעה אזורים לתשע יחידות הפעלה באזורים אלה. קוקה קולה לא שיתפה אילו יחידות ספציפיות יושפעו.
ברבעון השלישי, ההכנסות נטו של קוקה קולה ירדו ב -9% ל-8.7 מיליארד דולר, משום שהחברה נאבקה באובדן המכירות למסעדות - שרבות מהן סגרו את שעריהן לצמיתות מאז פרוץ הקורונה. במבט קדימה, החברה מתמקדת במגזרים הפופולאריים ביותר שלה, כולל קו המשקאות שלה כמו קולה וקולה זירו.
קוקה קולה אמרה באוקטובר שהיא מבטלת 200 מותגים, או מחצית מהתיק שלה. מוקדם יותר השנה היא הודיעה על הפסקת המותגים הבולטים, אם לא אופנתיים, אודוואלה, זיקו וטאב. כ-86,2000 איש עבדו בקוקה קולה ברחבי העולם בסוף השנה שעברה. האם גם עובדים מישראל עתידים להפגע?
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה