השוק

P2P ראשונה בשוק ההון: טריא הופכת לחברה ציבורית, בדרך לבורסת ת"א

פלטפורמת ההשקעות נכנסת לבורסה בת"א במהלך אסטרטגי להפוך לשחקנית משמעותית בשוק האשראי בישראל. בעלי המניות של טריא יחזיקו 72.5% מהחברה הממוזגת, וצפויים להגיע לאחזקה של 82.5% בכפוף ליעדי הכנסות 
שרון טל | 
שחף ארליך מנכ"ל טריא (צילום אלי לוי)
הכניסה לבורסה תעשה במסגרת מיזוג לשלד הבורסאי לוזון נדל"ן הנסחרת בבורסה בת"א בבעלותו של איש העסקים עמוס לוזון.  בשלב זה שתי החברות חתמו על מזכר הבנות לפיו העסקה תתבצע בדרך של החלפת מניות. בתום השלמת המיזוג, בעלי המניות של טריא יחזיקו 72.5% מהחברה הממוזגת, וצפויים להגיע לאחזקה של 82.5% בכפוף ליעדי הכנסות. במסגרת העסקה, פעילות ההתחדשות העירונית של לוזון נדל"ן תימכר כך שטריא מתמזגת לשלד עם 70 מיליון שקל בקופה מהיום הראשון.
ווליו בייס מיזוגים ורכישות בהובלת יאיר אפרתי הובילה את העסקה ומשמשת כבנקאי ההשקעות של טריא במהלך.
טריא היא חברת פינטק שפיתחה פלטפורמת השקעות ואשראי מבוססות טכנולוגיות מתקדמות. החברה הוקמה בשנת 2014, ובשנים שחלפו מאז הקמתה מיקמה עצמה בחזית הפינטק בישראל, בה היא פועלת תחת פיקוח רשות שוק ההון. עד היום העמיד ציבור המשקיעים באמצעות טריא אשראי בהיקף כולל של כ-4.2 מיליארד שקל. האשראי הועמד בעולמות הנדל"ן, עסקים קטנים ובינוניים ורכב.
למרות היותה שחקנית כלכלית בסדר גודל קטן-בינוני ביחס לבנקים, טריא מהווה תחרות למערכת הבנקאית בזכות טכנולוגיה חדשנית שעומדת בבסיס המערכת הפיננסית שלה. בין השאר פיתחה החברה פתרונות טכנולוגיים ייחודיים למתן אשראי בנקודות המכירה (POS) שישתלבו בעתיד בטכנולוגיית הארנק האלקטרוני של החברה.
טריא מנוהלת כיום ע"י שחף ארליך שמשמש כמנכ"ל החברה ויו"ר ועדת האשראי של טריא הוא דודו זקן, לשעבר המפקח על הבנקים. משרדי החברה ממוקמים בראש העין והיא מעסיקה כ-70 עובדים.
עמוס לוזון, מנכ"ל קבוצת לוזון מסר: "אני שמח מאוד על המיזוג. טריא היא אחת מחברות הפינטק הצומחות והמובילות בישראל, ואין לי ספק שהמהלך יוביל למימוש הפוטנציאל הרב שגלום בה".
שחף ארליך, מנכ"ל טריא מסר: "זוהי אבן דרך חשובה בחזון שלנו להפוך לשחקן משמעותי ולהוביל את המהפכה הפיננסית בישראל. גיוס ההון יאפשר לטריא להאיץ פיתוחים טכנולוגיים במטרה לייצר פתרון מיטבי עבור ציבור המשקיעים הפרטי והמוסדי מחד, ומאידך ליצור תחרות למערכת הבנקאית בתחומים נוספים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה