השוק

אלקטרה תרכוש את השליטה בחברת אפיקים תמורת 79 מיליון שקל

חברת אלקטרה נכנסת לראשונה לענף התחבורה ורכשה את השליטה בחברת "אפיקים" המחזיקה בצי של 850 אוטובוסים, בעסקה לפי שווי של 154 מיליון שקל: "בכוונת קבוצת אלקטרה להפוך לאחד המפעילים הגדולים בישראל בענף זה"
יהודה לוינגר | 
איתמר דויטשר (צילום לירון אלוני)
קבוצת אלקטרה הודיעה היום (ראשון) על כניסתה לראשונה לענף התחבורה ורכישת השליטה בחברת "אפיקים", לפי שווי של 154 מיליון שקל. עבור אלקטרה, בניהולו של איתמר דויטשר, זו הזדמנות אסטרטגית להרחיב את פעילות החברה דרך רכישת 51% ממניות "אמנון מסילות" בבעלות אמנון סלע, המחזיקה ב-100% באפיקים.
בנוסף, לאלקטרה ניתנה אופציה לרכוש מאמנון סלע את יתרת מניות החברה בחלוף 8 שנים ממועד חתימת העסקה, וזאת לפי שווי שייקבע על בסיס מנגנון שסוכם בין הצדדים. במקביל, ניתנה לאמנון סלע אופציה למכור את יתרת מניותיו לאלקטרה בשווי דומה. עוד סוכם בין הצדדים, כי ערן סלע יכהן כמנהל עסקים ראשי של החברה לפחות במהלך 5 השנים הבאות. יצויין, כי השלמת העיסקה כפופה להתקיימותם של מספר תנאים מתלים, לרבות אישור רשות התחרות ואישור משרד התחבורה.
חברת אמנון מסילות, במישרין ובאמצעות חברת אפיקים שבבעלותה, הינה חברה פרטית משפחתית, העוסקת  בתחום התחבורה הציבורית. החברה מחזיקה בצי הכולל כ-850 אוטובוסים, ולמועד הדיווח הינה בעלת זיכיונות להפעלת חמישה אשכולות של קווי שירות בתחבורה הציבורית ברחבי הארץ, ומחזיקה ב-25% מחברת נתיב לעיר בע"מ.
מהדיווח שפירסמה אלקטרה עולה, כי אמנון מסילות רשמה בשנת 2019 הכנסות בסך של כ-783 מיליון שקל, רווח תפעולי בסך של כ-77 מיליון שקל ורווח נקי בסך של כ-42 מיליון שקל.
איתמר דויטשר, מנכ"ל קבוצת אלקטרה מסר כי "ענף התחבורה בישראל הינו מהסקטורים שזוכים להיקף השקעות משמעותי ביותר במשק הישראלי בשנים האחרונות. בכוונת קבוצת אלקטרה להפוך לאחד המפעילים הגדולים בישראל בענף זה, ומשכך יצאנו למהלך אסטרטגי משמעותי, במסגרתו תרכוש הקבוצה את השליטה ב'אפיקים' שהינה שחקנית מובילה בתחום, ובאמצעותה נעמיק את הפעילות בעולמות כמו הפעלת רכבות קלות, הפעלת ציי רכב והפעלת מערכי רכב אוטונומיים, לצד המשך הצמיחה הצפויה בתחום האוטובוסים וההיסעים, בהתאם לתכנית העבודה של ממשלת ישראל".
אמנון סלע, בעל השליטה ב"אפיקים" מסר כי ​״אני מברך על השותפות החדשה עם קבוצת אלקטרה. הקורונה הפכה את 2020 לשנה מאתגרת מאוד אך גם מלאת הזדמנויות ואני בטוח שנצעיד את הפעילות המשותפת בצורה מופלאה״
לדבריו, “אנו נרגשים להתחיל את השותפות המרגשת עם קבוצת אלקטרה. הוכחנו שישנם ורטיקליים עסקיים ראשונים במעלה. אנחנו רגע לפני חזרה מלאה לשגרה, כאשר אנחנו מאמינים שאפיקי התחבורה יהיו הראשונים לצמוח. העסקים נוצרו יציבים ואיתנים ואנו מצפים להמשיך ולתמוך אחד בגב השני. בנינו שותפות אמיתית שתוכיח עצמה גם בשנים הבאות עלינו לטובה״.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה