השוק

עם מכירות שנתיות של 2.7 מיליארד שקל, דיפלומט יוצאת להנפקה

דיפלומט מוכרת כמעט לכל ישראלי עם זיכיון ליבוא של מוצרי פרוקטר & גמבל ונסטלה; לדיפלומט יש מדיניות חלוקת דיווידנד של מחצית מהרווח הנקי; דיפלומט סיימה את שלושת הרבעונים הראשונים של 2020 עם רווח נקי של 58.7 מיליון שקל
ניצן כהן | 
נעם וימן (צילום קרן בן ציון)
אחת ההנפקות המעניינות בבורסה של תל אביב יוצאת לדרך. דיפלומט אחת היבואניות הגדולות בישראל הגישה טיוטת תשקיף לבורסה לקראת הנפקה ראשונית. 
דיפלומט, נמצאת בשליטת המשפחות מנדל ווימן , עוסקת ביבוא ושיווק של מוצרי צריכה המוניים והיא המפיצה והמשווקת של מותגים בינלאומיים רבים, בעיקר בתחומי המזון, הטיפוח וההיגיינה. דיפלומט, שהוקמה בשנת 1963, פועלת כיום ב-5 מדינות: ישראל, דרום אפריקה, קפריסין, גיאורגיה וניו זילנד. את הנפקת החברה תוביל חברת החיתום אוריון.
דיפלומט מיבאת לישראל שורה ארוכה של מותגים שמוכרים כמעט לכל צרכן ישראלי. בין המותגים אותם מיבאת החברה פרוקטר אנד גמבל (P&G), מונדליז (Mondelez) ונסטלה (בגיאורגיה).
דיפלומט מפיצה ומשווקת מוצרים ומותגים מובילים ומוכרים, וביניהם: ג'ילט, בראון, דורסל, נוטרילון, לוטוס, קלוג'ס, אוראו, קיקומן, היינץ, בלו-בנד, מילקה, ג'יי'קובס, פרינגלס, אריאל, אולוויז, טמפקס, פמפרס, , מותגי תחליפי הבשר ביונד-מיט ועוד. בנוסף, החברה הינה הבעלים של מותג הטונה סטארקיסט.
דיפלומט הוקמה בשנת 1963 כמפעל לייצור סכיני גילוח, ובשנת 1968 הפכה גם למפיצה ומשווקת של מוצרי טואלטיקה, כאשר בשנת 1996 מכרה את המפעל והתמקדה בפעילות ההפצה והשיווק. בשנת 1995 חתמה על הסכם ייצוג בלעדי עם פרוקטר אנד גמבל בישראל, ולאחר מכן על שיתופי פעולה דומים עם מונדלז, היינץ, קלוגס וחברות נוספות. שיתופי פעולה עסקיים אלה הלכו והתהדקו עם השנים, ובהתאם חנכה החברה בשנת 2008 גם את פעילותה בגיאורגיה. בהמשך, נמשכה ההתרחבות הבינלאומית של הקבוצה, והיא פתחה פעילויות נוספות גם בדרום אפריקה ובקפריסין (בשתיהן ב-2011), ובניו זילנד (2016).
בחלק ממדינות פעילותה קיבלה דיפלומט לידיה את הטיפול המלא במערך המכירות וההפצה מידי פרוקטר אנד גמבל, לאור שיתוף הפעולה המוצלח בישראל והיכולות התפעוליות הגבוהות שהציגה החברה בשוק הישראלי, בו החלה את פעילותה.
לאחרונה רכשה דיפלומט 50% מחברת מדיטרנד, המייבאת ומשווקת מוצרי בריאות, תוספי תזונה ותרופות ללא מירשם. כמו כן, רכשה החברה 50% מחברת CDSL, המוחזקת בשיתוף עם חברת כמיפל, והמספקת את שירותי הלוגיסטיקה וניהול המרלוג לרשת סופר פארם בישראל.
לדיפלומט מספר מנועי צמיחה לשנים הקרובות, כגון: העמקת הפעילות במסגרת שיתופי הפעולה שלה עם הספקיות הבינלאומיות, הרחבת סל המותגים, הגדלת הפעילות בתחום הפתרונות והשירותים הטכנולוגיים, התרחבות גיאוגרפית והרחבת הפעילות בתחום התחליפים הצמחיים, תוספי המזון והמוצרים הפרה-רפואיים.
דיפלומט, המנוהלת על ידי נועם וימן, מעסיקה כיום ברחבי העולם כ-2,500 עובדים. החברה סיימה את תשעת החודשים הראשונים של שנת 2020 עם הכנסות של כ-2 מיליארד שקל, עם EBITDA בסך של כ-109.2 מיליון שקל, לעומת כ-102 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2019, ועם רווח נקי בסך של כ-58.7 מיליון שקל, לעומת כ-44.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2019. החברה אימצה מדיניות לחלוקת דיבידנד, במסגרתה היא מחלקת מדי שנה לבעלי מניותיה 50% מהרווח הנקי.
החברה מציינת במצגת שפירסמה יחד עם התשקיף גם את תוצאות הפרו-פורמה שלה לשנת 2020, על פיהן ולפי מיטב הערכתה היא צפויה לסיים את שנת 2020 עם הכנסות בסך של כ-2.8 מיליארד שקל, EBITDA מתואם בסך של כ-150 מיליון שקל ועם רווח נקי בסך של כ-89 מיליון שקל (תוצאות הפרו-פורמה הינן בניכוי הוצאות חריגות, ועם הכללת תוצאות החברות מדיטרנד ו-CDSL שנרכשו בסוף שנת 2020 ובתחילת שנת 2021).
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה