השוק
עלייה של 33% בהכנסות הרבעון של אלקטרה, המניה עלתה ב-14%
מדו"חות אלקטרה צריכה עולה כי מכירות שקם אלקטריק ומחסני חשמל עלו ברבעון הרביעי בכ-45% ל-486 מיליון שקל; החברה מדווחת על עלייה משמעותית בפעילות תחום המזגנים
אלקטרה צריכה דיווחה היום (ראשון) על תוצאות הרבעון הרביעי של השנה. מנתוני החברה עולה כי הרבעון הרביעי היה מצויין עבורה ונבע מעלייה משמעותית במכירות מוצרי החשמל הביתיים ומעלייה משמעותית בפעילות תחום המזגנים שלה.
מנתוני החברה עולה כי ההכנסות ב-2020 עלו בכ-16% לכ-2.57 מיליארד שקל לעומת כ-2.2 מיליארד שקל בשנת 2019. הגידול בהכנסות נבע בעיקר מגידול במחזור ההכנסות של מגזר קמעונאות חשמל ומגידול במחזור ההכנסות של מגזר מוצרי צריכה חשמליים, הן בתחום המזגנים בישראל, הן מגידול במחזור המכירות לייצוא והן מגידול במחזור המכירות בפעילות סחר המותגים.
הרווח הגולמי בשנת 2020 עלה בכ-25.8% לכ-621.5 מיליון שקל (כ-24.2% מהמכירות) לעומת כ-493.9 מיליון שקל בשנת 2019 (כ-22.3% מהמכירות). הגידול ברווח הגולמי נבע בעיקרו משיפור הרווח הגולמי במגזר מוצרי צריכה חשמליים, ומגידול בשיעור הרווח הגולמי במגזר קמעונאות חשמל.
הרווח התפעולי בשנת 2020 טיפס לכ-130.4 מיליון שקל, לעומת כ-40.5 מיליון שקל בשנת 2019 והרווח הנקי מפעילויות נמשכות בשנת 2020 זינק לכ-90.4 מיליון שקל לעומת כ-11.8 מיליון שקל בשנת 2019.
כאמור, מנתוני החברה עולה כי במגזר מוצרי צריכה חשמליים, המכירות ברבעון הרביעי של שנת 2020 עלו בכ-13.2% לכ-257 מיליון שקל, לעומת כ-227 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה בהכנסות נבעה מגידול בתחום פעילות המזגנים בארץ, ומגידול בתחום סחר מותגים. הרווח המגזרי ברבעון הסתכם בכ- 4.3 מיליון שקל, בדומה לרבעון המקביל בשנה הקודמת. יצוין כי בנטרול הפרשה חד פעמית בגין הפסקת שיווק של קו מוצר מזגנים מפוצלים בסך כ-5 מיליון שקל, הרווח המגזרי עומד על כ- 9 מיליון שקל.
המכירות בשנת 2020 עלו בכ-4% לכ-1.16 מיליארד שקל לעומת כ-1.1 מיליארד שקל בשנת 2019. הגידול בהכנסות נבע מעלייה בתחום פעילות המזגנים בארץ, מגידול במכירות לייצוא של מפעל החברה, וכתוצאה מגידול בתחום סחר מותגים כתוצאה מגידול במכירות של כל המותגים המובילים. הרווח המגזרי בשנת 2020 טיפס לכ-86.6 מיליון שקל (כ-7.5% מהמכירות במגזר) לעומת כ-35.8 מיליון שקל (כ-3.2% מהמכירות במגזר) בשנה הקודמת.
במגזר קמעונאות חשמל, במסגרתו מפעילה החברה את הרשתות מחסני חשמל ושקם אלקטריק, עלו המכירות ברבעון הרביעי של 2020 בכ-45% לכ-486 מיליון שקל לעומת כ-335.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. המכירות בחנויות זהות אשר פעלו במגזר ברבעון הרביעי של שנת 2020, גדלו בשיעור של כ-37.3% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.
המכירות למ"ר בחנויות זהות ברבעון הרביעי עלו בכ-27.5% לכ-4,402 שקל למ"ר בממוצע חודשי, לעומת כ- 3,452 שקל למ"ר ברבעון המקביל ב-2019. הרווח המגזרי ברבעון הרביעי של שנת 2020 טיפס לכ-26.7 מיליון שקל (כ-5.5% מהמכירות במגזר), לעומת כ-14.4 מיליון שקל (כ-4.3% מהכנסות המגזר) ברבעון המקביל אשתקד.
המכירות בשנת 2020 במגזר קמעונאות חשמל עלו בכ-22.6% לכ-1.55 מיליארד שקל לעומת כ-1.26 מיליארד שקל בשנה הקודמת. המכירות בחנויות זהות אשר פעלו במגזר ב-2020 גדלו בכ-20.1%. המכירות למ"ר בחנויות זהות בשנת 2020 עלו לכ-3,635 שקל למ"ר בממוצע חודשי לעומת כ-3,271 שקל למ"ר בשנה המקבילה אשתקד.
המכירות באתר האינטרנט של החברה טיפסו בשנת 2020 בשיעור של כ-186% לכ-203 מיליון שקל, לעומת כ-71 מיליון שקל בשנת 2019. הרווח המגזרי בשנת 2020 עלה בכ-75% לכ-82 מיליון שקל (כ-5.3% מהכנסות המגזר) לעומת כ-46.8 מיליון שקל (כ-3.7% מהכנסות המגזר) בשנה המקבילה אשתקד.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה


