השוק

טיב טעם סיימה שנה חזקה עם זינוק ברווחים, בכמה עלו המכירות למ"ר?

טיב טעם הצליחה להגיע לקורונה ערוכה כמעט כמו ברמה של שופרסל, עם פעילות אונליין מתפקדת ועם מדיניות אסטרטגית שהבשילה לתוך משבר הקורונה והניבה את התוצאות שהחברה כיוונה אליהן
ניצן כהן | 
טיב טעם (צילום אסף לוי)
שנה מצוינת עברה על טיב טעם. משבר הקורונה הריץ את הציבור לרשתות הקמעונאות וכולם(כמעט) הציגו שיפור במצב הכלכלי שהם אבל טיב טעם שונה, היא ממותגת כרשת שאינה מתחרה בצד של המחירים הזולים, אינה קורצת לצרכן שומר הכשרות אבל היא נמצאת באינטרנט ונמצאת בו חזק, מה שהביא את הלקוחות "לסגור פינה" אצלה בתקופת הסגרים והתוצאות הכספיות תומכות באסטרטגיה הזו.
מנתוני החברה עולה כי ההכנסות צמחו בכ-15% והסתכמו בכ-1.8 מיליארד שקל בהשוואה לכ-1.3 מיליארד שקל ב-2019. ה-EBITDA (רווח תפעולי בניכוי פחת והפחתות נוספות) גדל בכ-80% והסתכם בכ-123.8 מיליון שקל. בהשוואה לכ-68.8 מיליון ש"ח בשנה קודמת
הרווח הנקי של החברה זינק פי 3 והסתכם בכ-61.4 מיליון שקל בהשוואה ל-18.1 מיליון שקל ב-2019. הפדיון והפדיון למ"ר בחנויות זהות צמח ב-21.2% וב-24.9% בהתאמה בהשוואה לשנה קודמת.
נתון מעניין שמפרסמת החברה הוא החוב נטו שכמעט ונמחק וירד לכ-6.5 מיליון שקל בלבד. טיב טעם הודיעה על חלוקת דיבידנד רבעוני של כ-7.4 ש"ח מיליון שקל.
חגי שלום, המנכ"ל ובעל השליטה אמר: "שנת 2020 הייתה, במובנים רבים, שנה חריגה ומיוחדת. מגפת הקורונה השפיעה על הכל ובמיוחד על תחום המזון. הקורונה, מנגד, הקהתה את ייחודה של השנה לגבי טיב טעם, ייחוד שאינו נובע, דווקא, מהקורונה והשפעותיה.
"בשנה חריגה ומאתגרת זו פעלנו ביתר שאת בכדי להטמיע מספר מהלכים אותם השקנו בשנה החולפת במדיניות הקבוצה ובינהם שינוי תפיסת המחיר, שידרוג מועדון לקוחות וללא עלות, פיתוח הדיגיטל בקבוצה, ובמגזר התעשייה ביצענו מהפכה של ממש - הן בשינוי התפיסה העסקית - הפסקת העיסוק בבשר ובדגים טריים, והן בממד הפרסונלי - החלפת כל בעלי התפקידים במספר רמות. ישרקו תעסוק, מנגד אך במוצרים בהם היא יצרן, יבואן או זכיין. בפתיחת 2021 ישרקו היא חברה צומחת ורווחית, מעמד חדש לה לחלוטין.
"עקפנו את תחזית האנליסטים ודיווחנו על הכנסות ורווחי שיא. הרבעון הרביעי של שנת 2020, היה רבעון חזק עוד יותר מקודמיו בכל הפרמטרים התפעוליים והפיננסיים - ההכנסות גדלו בשיעור דו-ספרתי, הרווח התפעולי והנקי קפצו בשיעור תלת ספרתי".
שלום אמר עוד כי "טיב טעם בתום שנת 2020 היא חברה אחרת לחלוטין והדבר מקבל ביטוי, בכל ולטובה. הקבוצה על כל חלקיה מביטה לעתיד בראייה אופטימית ומבשרת, המציבה מנופי צמיחה חדשים וביניהם: התרחבות פיזית של ממש במרוצת השנה שאך החלה בפתיחת חנויות ברחבי הארץ, העמקת מכירות האון-ליין, העמקת הטיפול בעדן טבע והרחבת פריסתה, גם באון-ליין, ארגון חדש של מערך ניהול החנויות ע"י הקמת פורמט חדש Deli Market, הרחבת הטיפול בחברי המועדון ושילובם הפעיל במהלכי הקבוצה, הרחבת פעילות מגזר התעשייה לתחום הכשר, ועוד".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה