השוק

הכלכלן הראשי של IBI: החשש הגדול הוא ששוק האג"ח יברח לפדרל ריזרב

רפי גוזלן מעריך שהחשש של שוק האג"ח הוא מפני מצב בו התשואות יברחו לפד ואז הוא יאלץ למקוט אמצעים דרמטיים כדי לחזור להוביל את השוק ולא להיות מובל על ידו
ניצן כהן | 
דולרים (צילום freepik)
הכלכלן הראשי של IBI, רפי גוזלן, מעריך היום כי הסבלנות של ה- FED מהווה חדשות טובות לשווקים, אך  כאשר השווקים מגלמים חשש גובר לעלייה בסביבת האינפלציה, נוצר חשש מפני תגובה מאוחרת מצד ה-FED, מה שמעלה את  פרמיית הסיכון בשוק האג"ח.
"העלייה בפרמיית הסיכון התמקדה עד כה בשוק האג"ח, בעוד בשוק המניות נרשמה ירידה בפרמיית הסיכון. שונות זו לא תישמר לאורך זמן, והיא מציבה את שוק המניות, בפרט בארה"ב עם מרווח ביטחון מצומצם מפני זעזועים שליליים, ומכאן מגבילה גם את פוטנציאל עליית התשואות בשוק האג"ח".
להערכת גוזלן, תוואי האינפלציה הגלום בשווקים שונה - בעוד בארה"ב מגולמת עליית מדרגה בשנה-שנתיים הקרובות (בהשפעת המדיניות החריבה ופתיחת המשק) שלאחריה התמתנות, "בישראל התוואי מגלם עלייה משמעותית יותר דווקא בטווח הבינוני, תמחור המשקף להערכתנו פרמייה אינפלציונית גבוהה מדי. 
"שוק האג"ח חושש מתרחיש בו ה-FED יימצא מאחורי העקום. השווקים הפיננסיים הושפעו בשבוע האחרון בעיקר מהחלטת הריבית בארה"ב ובה פאוול אותת על סבלנות מצד המדיניות, שמשמעותה המתנה להתאוששות בפועל הן בתעסוקה והן באינפלציה ולא התבססות על שיפור בתחזיות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה