השוק
קרסו מוטורס חילקה דיבידנדים בגובה 63 מיליון שקל
ע"פ הדוחות של החברה: ברבעון הרביעי של 2020 עלו ההכנסות בכ-14.4% לכ-969 מיליון שקל, הרווח הנקי ברבעון עלה בכ-32.4% לכ-42.6 מיליון שקל- כתוצאה מגידול ברווח בכל מגזרי הפעילות, הרווח הנקי בשנת 2020 עלה לכ-130.8 מיליון שקל
קבוצת קרסו מוטורס - יבואנית רכבי רנו, ניסאן, אינפיניטי ודאצ'יה - פרסמה את תוצאותיה הכספיות לסיכום הרבעון הרביעי ושנת 2020 כולה. בחודש מאי 2020 הרחיבה החברה את פעילותה בתחום הליסינג לאחר שהשלימה את העסקה לרכישת קבוצת "קל אוטו". החברה החלה לאחד בדוחותיה הכספיים את קבוצת קל אוטו החל מיום 1 במאי, 2020.
עיקרי תוצאות הרבעון הרביעי 2020: הכנסות החברה ברבעון הרביעי של 2020 עלו לכ-969 מיליון שקל, לעומת כ-847.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול בהכנסות נובע מגידול בהכנסות מגזר כלי רכב ומגזר הליסינג בשל איחוד התוצאות עם קל אוטו החל מה-1 במאי 2020.
ההכנסות ממגזר כלי רכב ברבעון הרביעי של 2020 עלו לכ-608.4 מיליון שקל, לעומת כ-536 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. רווחי המגזר ברבעון עלו לכ-95.9 מיליון שקל, לעומת כ-77.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות ממגזר הליסינג עלו ברבעון הרביעי של 2020 לכ-271.9 מיליון שקל, לעומת כ-201 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול בהכנסות המגזר נובע מאיחוד לראשונה של קבוצת קל אוטו החל מה-1 במאי 2020. רווחי המגזר ברבעון עלו לכ-41.9 מיליון שקל, לעומת כ-14.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
ההכנסות ממגזר שירות ואחרים ברבעון הרביעי של 2020 הסתכמו בכ-88.6 מיליון שקל, לעומת כ-110.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. רווחי המגזר ברבעון עלו לכ-21.5 מיליון שקל, לעומת כ-18.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח הגולמי ברבעון הרביעי של 2020 עלה לכ-180.9 מיליון שקל (כ-18.6% מההכנסות), לעומת כ-127 מיליון שקל (כ-15% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. הרווח מפעולות רגילות ברבעון הרביעי של 2020 עלה לכ-83.4 מיליון שקל, לעומת כ-42.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע מהגידול ברווח הגולמי, כאמור, ומקיטון בהוצאות הנהלה וכלליות.
ברבעון הרביעי של 2020 נרשם הפסד נטו מהפרשי שער ונגזרים פיננסים בסך של כ-7.5 מיליון שקל, לעומת רווח נטו של כ-10.8 מיליון שקל שרשמה החברה בסעיף זה ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי של החברה ברבעון הרביעי של 2020 עלה לכ-42.6 מיליון שקל, לעומת כ-32.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול ברווח נרשם למרות ההפסד האמור מהפרשי שער ונגזרים פיננסיים. לקבוצה מזומנים ושווי מזומנים ליום 31 בדצמבר 2020 בסכום של כ-169.9 מיליון שקל. סך ההון של החברה ליום 31 בדצמבר 2020 הסתכם לסך של כ-1.63 מיליארד שקל, והוא מהווה כ-27.5% מסך המאזן.
עיקרי תוצאות שנת 2020
הכנסות החברה בשנת 2020 הסתכמו בכ-3.7 מיליארד שקל, לעומת כ-3.9 מיליארד שקל בשנת 2019. הקיטון בהכנסות נובע בעיקר מהשפעת משבר הקורונה שגרם לירידה בהיקף מכירות הרכבים החדשים, זאת אל מול עלייה בפעילות מגזר הליסינג הכוללת איחוד לראשונה של פעילות חברת קל אוטו מיום ה-1 במאי.
ההכנסות ממגזר מכירת כלי רכב הסתכמו בשנת 2020 בכ-2.04 מיליארד שקל לעומת כ-2.54 מיליארד שקל בשנת 2019. רווחי המגזר בשנת 2020 הסתכמו בכ-310.8 מיליון שקל, לעומת כ-373.5 מיליון שקל בשנת 2019. ההכנסות ממגזר הליסינג עלו בשנת 2020 לכ-1.32 מיליארד שקל, לעומת כ-952.9 מיליון שקל בשנת 2019. הגידול בהכנסות המגזר נובע מאיחוד לראשונה של קבוצת קל אוטו החל מחודש מאי 2020. רווחי המגזר בשנת 2020 עלו לכ-99.9 מיליון שקל, לעומת כ-75.5 מיליון שקל בשנת 2019.
ההכנסות ממגזר שירות ואחרים בשנת 2020 הסתכמו בכ-354.7 מיליון שקל, לעומת כ-413.1 מיליון שקל בשנת 2019. רווחי המגזר בשנת 2020 עלו לכ-83.8 מיליון שקל, לעומת כ-80.4 מיליון שקל בשנת 2019.
הרווח הגולמי בשנת 2020 הסתכם בכ-587.9 מיליון שקל (כ-16% מההכנסות), בדומה לרווח הגולמי בשנת 2019 (כ-15% מההכנסות). הרווח מפעולות רגילות בשנת 2020 הסתכם בכ-236.6 מיליון שקל, לעומת כ-249.9 מיליון שקל בשנת 2019. הקיטון ברווח נובע בעיקר מגידול בוצאות הנהלה וכלליות לאור איחוד לראשונה של תוצאות קל אוטו.
בשנת 2020 נרשם קיטון בהפסד נטו מהפרשי שער ונגזרים פיננסיים לסך של כ-8.6 מיליון שקל, בהשוואה להפסד נטו של כ-42.5 מיליון שקל שרשמה החברה בסעיף זה בשנת 2019. השינוי נובע בעיקר מכך שבתקופה המקבילה אשתקד נרשמה ירידה בשער האירו מול השקל בשיעור של כ-9.6% ובשער הדולר מול השקל בשיעור של כ-7.8%, לעומת עלייה בשיעור של כ-1.7% בשער האירו מול השקל בתקופת הדוח בקיזוז ירידה בשער הדולר מול השקל בשיעור של כ-7%. הרווח הנקי של החברה בשנת 2020 עלה לכ-130.8 מיליון שקל, לעומת כ-126.6 מיליון שקל בשנת 2019.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה


