השוק

נייקי מגיבה להאשמות: זה תשלום המס הענק ששילמה משנת 2016

בזמן שהנשיא ביידן מתכנן להעלות את מס החברות ובתגובה לסנאטור סנדרס שאמרה כי החברה לא שילמה מסים בשנים האחרונות, נייקי בתגובה: "אנו מעסיקים 73 אלף עובדים ועומדים בחוקי המיסוי"

בן רז | 
נייקי (צילום iStock)
על רקע תוכניתו של הנשיא ביידן להלות את מס החברות, נייקי (NIKE) ננזפה על ידי הסנטור סנדרס בטענה כי היא לא משלמת מיסים בשלוש השנים האחרונות. בתחילת אפריל סנדרס אמר כי נייקי לא שילמה מסים בשנים האחרונות, נייקי לא נשארה חייבת והגיבה לדברים בהופעה שפירסמה: "נייקי הוא עסק גלובלי המעסיק 73 אלף איש, אנו עומדים בחוקי המיסוי בכל מקום שבו אנו עושים עסקים. נייקי משלמת מיסים פדרליי, מקומיים, ישירים ועקיפים משמעותיים מדי שנה. למעשה, נייקי שילמה יותר מ-9.2 מיליארד דולר במיסים כולל מכס משנת 2016".
נייקי הוסיפה ואמרה: "מחויבות המס של נייקי בארה"ב מבוססות על מספר גורמים, כולל השקעות שהחברה מבצעת בארצות הברית שמתדלקות צמיחה ברחבי כל העולם ושינויים בחוקים החל מ-2017. המיסוי שנובע מחוק קיצוצי המיסים והמשרות נייקי תשלם עד שנת 2025 1.1 מיליארד דולר במיסי עסקאות שמוטלים על פי החוק. עד היום שילמה מיסים בשווי 300 מיליון דולר עבור עסקאות.
סנדרס צייץ בטוויטר וכך הוא כתב: "אם שילמתם 120 דולר עבור זוג נעלי נייקי אייר פורס שילמתם לנייקי יותר משהיא שילמה מס הכנסה פדראלי בשלוש השנים האחרונות. כל זה בעוד שנייקי הרוויחה 4.1 מיליארד דולר ולמייסד החברה פיל נייט יש הון של 23 מיליארד דולר. אנחנו חייבים למסות את העשירים".
בנוסף, נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן עובד בימים אלו על השקעות בתשתיות בסכום של 2 טריליון דולר שתמומן חלקית ע"י הלאה של מס החברות מ-21% ל-28%. בהעלאת מס החברות מבטל הבית הלבן את אחד המהלכים שהוביל הנשיא הקודם, דונלד טראמפ כבר ב-2016 שמטרתו הייתה להוריד במס החברות בארצות הברית. תוכניתו של ביידן כוללת שורה של כללים שנועדו להקשות על החברות האמריקאיות להנות מהקלות מס במדינות אחרות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה