השוק

הכלכלה האמריקאית צמחה ברבעון הראשון בקצב של 6.4%

נתוני המקרו של הכלכלה האמריקאית תומכים בהערכות כי הכלכלה האמריקאית יוצאת מהמשבר מהר מהתחזיות המוקדמות מה שעלול להביא ללחצים אינפלציוניים
ניצן כהן | 
דירות בארהב (צילום Freepik)
שני נתוני מקרו חשובים על הכלכלה האמריקאית מתפרסמים ושניהם מצביעים על אותה מגמה: הכלכלה האמריקאית יוצאת מהמשבר בקצב מהיר מהתחזיות המוקדמות.
הנתון המרכזי הוא הצמיחה שעלתה ברבעון הראשון של השנה בקצב שנתי של 6.4% וזאת בהמשך לקצב שנתי של 4.3% ברבעון הרביעי של 2020. כאן המקום לציין כי בשנת 2020 התכווצה הכלכלה האמריקאית ב-2.4%.
נתון חשוב נוסף שמתפרסם היום הוא מספר התביעות החדשות לדמי אבטלה שהסתכמו ב-553 אלף תביעות חדשות ירידה של 13 אלף תביעות בהשוואה ללפני שבועיים. הנתונים מתוקנים ומנוטורלי עונתיות.
יש לציין כי כבר שלושה שבועות רצופים שמספר המבקשים דמי אבטלה חדשים נמוך מ-600 מספר שנחשב לגבוה מאוד שמחייב התערבות של הממשלה.
עוד יש לציין כי בארה"ב מתפרסמות ידיעות על כך שאנשים אינם מעוניינים לחזור לעבוד כי הם מקבלים הטבות מפליגות מהמדינה. הכוונה היא בעיקר לעובדים בעלי שכר נמוך. אולם בשונה מהמעסיקים בישראל, בארה"ב הרשתות הגדולות שמעסיקות עובדים בשכר יחסית נמוך מציעות הטבות לעובדים שיחזרו לעבוד בין אם בשכר גבוה יותר ובין אם בהטבות וזה מצב טוב הרבה יותר ממצב בו שוללים לאנשים הטבות ואז מאלצים אותו לחזור לעבוד בשכר זעום.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה