השוק

במסלול של הגדולים: אלקטרה-אפיקים רוכשת את אגד-תעבורה, כמה זה יעלה לה?

אגד מפעילה 5 אשכולות של קווי תחבורה ציבורית ברחבי הארץ ומחזיקה בצי של כ-537 אוטובוסים, בעקבות הרכישה הופכת אלקטרה אפיקים לאחת משלוש חברות התחבורה הציבורית הגדולות בישראל
כפיר אדר | 
אגד (צילום יח"צ)
הסכם רכישה ענק של חברת התחבורה הציבורית אלקטרה-אפיקים לחברת אגד-תעבורה נחתם אמש (חמישי) תמורת 200 מיליון שקל. בעקבות כך, הופכת החברה לחברה השלישית הגדולה בישראל בענף התחבורה אחרי אגד ודן, עם צי של כ-1,500 אוטובוסים ועם קצב הכנסות של כ-1.2 מיליארד שקל. 
אגד תעבורה הינה חברה לאספקת שירותי תחבורה, המפעילה תחבורה ציבורית והסעות מיוחדות, בעלת תשתית ארגונית רחבה, המספקת מענה להפעלת אשכולות קווי שירות ושירותי הסעות מיוחדות בפריסה ארצית. החברה הינה בעלת זיכיונות להפעלת 5 אשכולות של קווי שירות בתחבורה הציבורית ברחבי הארץ, ומחזיקה בצי הכולל 537 אוטובוסים. 
מחזור הפעילות של אגד תעבורה בשנת 2020 ,בגין פעילות התחבורה הציבורית, עמד על כ-351 מיליון שקל. כאמור, בחודש ינואר 2021 דיווחה אלקטרה על רכישת השליטה (51%) בחברת אמנון מסילות, חברה פרטית-משפחתית, הכוללת גם את חברת 'אפיקים' שבבעלותה וזאת לפי שווי של כ-154 מיליון שקל. למועד הדיווח בחודש ינואר, החברה החזיקה בצי הכולל כ-950 אוטובוסים, והינה בעלת זיכיונות להפעלת חמישה אשכולות של קווי שירות בתחבורה הציבורית ברחבי הארץ, ומחזיקה ב-25% מחברת נתיב לעיר בע"מ. 
העסקה הושלמה בחודש מרץ האחרון. לאחר העסקה הנוכחית, ימנה הצי הנוכחי של אלקטרה אפיקים קרוב ל-1,500 אוטובוסים, הפועלים ברחבי הארץ, והיקף ההכנסות המצרפי עשוי להסתכם בכ-1.2 מיליארד שקל. 
ערן סלע בעלים משותף ומנהל פיתוח עסקי בחברת אלקטרה- אפיקים: "אנחנו מגשימים את חזונה של אפיקים להפוך לחברה הגדולה והאיכותית בישראל כדי לייצר תחבורה ציבורית ראויה ואיכותית לנוסעיה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה