השוק

נגיד בנק ישראל: לא נחשוש לקנות עוד דולרים

נגיד בנק ישראל, אמיר ירון אומר שקשה יהיה לחזור לשיעורי האבטלה שהיו בישראל טרום הקורונה; ירון אומר עוד שישראל צריכה להשקיע 2% מהתוצר שלה במערכת החינוך בעיקר בשל העובדה כי הדירוג של התלמידים בישראל נמוך ביחס למדינות ה-OECD
ניצן כהן | 
אמיר ירון (צילום עמוד הפייסבוק של בנק ישראל עריכה אייס)
הכלכלה הישראלית צומחת בקצב מואץ של 6.3% בשנה, אומר נגיד בנק ישראל בראיון לרויטרס. חלק גדול מהאוכלוסיה כבר מחוסן והכלכלה פתוחה באופן כמעט מלא. ירון ציין כי שיעור האבטלה ממשיך לרדת אולם מספרים כמו שראינו טרום הקורונה (אבטלה של 4% מכוח העבודה) לא נראה בקרוב בעיקר בשל העובדה כי הרבה מסרות נמחקו בשל משבר הקורונה.
ישראל נמצאת בשל המשבר הפוליטי במצב בו עובדים על בסיס תקציב מעודכן לשנת 2018. בטווח הקצר, אומר ירון, אין לכך משמעות גדולה מידי אך הכלכלה הישראלית דורשת מספר רפורמות בעיקר במערכת החינוך, בתחום התשתיות וברגולציה שפוגעת בפעילות של המגזר הפרטי.
ירון אומר כי מערכת החינוך צריכה לקבל תקציב שהוא שקול ל-2% מהתוצר וזאת בעיקר לאור העובדה כי התלמידים בישראל מגיעים להישגים נמוכים ביחס למדינות ה-OECD.
מאז תחילת השנה רכש בנק ישראל כ-20 מיליארד דולר מתוך תוכנית כוללת לרכישת 30 מיליארד דולר. "לא נחשוש להגדיל את היקף הרכישות במידת הצורך ובהתאם לתנאים הכלכליים". לשאלה אם הוא רואה בעיה ביתרות מט"ח של 200 מיליארד דולר, אמר ירון כי אינו רואה בעיה בהיקפים גדולים כאלה של יתרות.
בנק ישראל תיכנן לרכוש אג"ח ממשלתי בהיקף של 83 מיליארד שקל ועד כה רכש 62.3 מיליארד שקל. לשאלה של רוייטרס אם ירחיב גם את היקפי הרכישות האלה, אמר ירון כי החלטות בנוגע לרכישות אגרות חוב ממשלתיות (וגם קונצרניות) יתקבלו במהלך הקיץ הקרוב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה