השוק

רבעון שיא לנאוויטס: ההכנסות זינקו ב-106%, הרווח הנקי 10 מיליון דולר

החברה סיכמה את הרבעון הראשון של 2021: הכנסות בסך 20 מיליון דולר, העלייה במחירי הנפט והפקת שיא במאגריה של השותפות הובילו לזינוק של כמעט פי שניים בהכנסות לעומת הרבעון המקביל
כפיר אדר | 
גדעון תדמור (צילום יחצ)
העלייה במחיר הנפט והפקת שיא בנכסי הנפט בהם היא מחזיקה, הובילה את שותפות נאוויטס פטרוליום לדווח על תוצאות שיא ברבעון הראשון של שנת 2021, עם הכנסות של 20.4 מיליון דולר, לעומת הכנסות של 9.9 מיליון דולר ברבעון המקביל - עלייה של 106%. הזינוק בהכנסות נובע מהפקת שיא במאגר בקסקין ובמאגרים היבשתיים של נאוויטס, לצד העלייה המרשימה במחיר הנפט.
נאוויטס מדווחת על קפיצה משמעותית של פי 4 ב-EBITDA ל-14.1 מיליון דולר, לעומת EBITDA של כ-3.3 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2020. פרויקט בקסקין תרם ל-EBITDA של השותפות ברבעון הראשון של שנת 2021 כ-10.1 מיליון דולר, והנכסים היבשתיים תרמו ל-EBITDA כ- 5.9 מיליון דולר.
בשורה התחתונה, נאוויטס רושמת את הרבעון הרווחי מאז הקמתה, עם רווח נקי של כ-10.4 מיליון דולר, לעומת רווח נקי של כ-0.8 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2020. במהלך הרבעון מכרה נאוויטס 408 אלף חביות נפט, במחיר ממוצע של כ-58 דולר. במהלך הרבעון הופקו מפרויקט בקסקין כ-3.6 מיליון חביות נפט, כאשר חלקה של נאוויטס (7.5%) הוא 268 אלף חביות נפט.
הגברת התפוקה התבצעה גם במאגרים היבשתיים של נאוויטס, כאשר שדות דנברי תרמו 115 אלף חביות נפט ושדה נצ'ס כ-25 אלף חביות נוספות. במהלך אפריל נאוויטס השלימה שני קידוחי פיתוח אופקיים בשדה Webster, וזאת במסגרת התקציב ולוחות הזמנים המתוכננים. הקידוחים חוברו למערכת ההפקה, ולמועד זה החלה ההפקה מאחד הקידוחים, והשותפות צופה כי ההפקה מהקידוח השני תחל בזמן הקרוב.
יו"ר נאוויטס גדעון תדמור: "נאוויטס מדווחת ברבעון הראשון על תוצאות שיא ונהנית מפירות המהלכים האסטרטגיים שקידמנו במהלך השנים האחרונות. במקביל, אנו פועלים להשלמת המימון של שננדואה שהינו פרויקט הדגל שלנו, בהשתתפות בנקים בינ"ל וגופים מוסדיים מובילים וזאת לקראת החלטת ההשקעה הסופית. ברור כעת כי הנפט עתיד להישאר רכיב משמעותי בצריכת האנרגיה העולמית בעשורים הבאים, והשלמת הפרויקט בשנת 2024 תהפוך את נאוויטס לחברת אנרגיה משמעותית במפרץ מקסיקו בארה"ב. בנוסף פועלת נאוויטס לבניית תחום האנרגיות המתחדשות, תוך יצירת שיתופי פעולה איכותיים ואיתור הזדמנויות השקעה אטרקטיביות בתחום". 
נאוויטס מדווחת כי היא מתקדמת להשלמת המימון לפרויקט הדגל של השותפות, פרויקט שננדואה, ואף נערכת לגיוס הון של 100-150 מיליון דולר להשלמת חלקה בהון הנדרש לפרויקט. לשם כך השותפות  אף בוחנת אפשרות הנפקת יחידות השתתפות בדרך של הצעה לא אחידה לניצעים מוסדיים, וזאת בהמשך להתעניינות של גופים מובילים בהשקעת הון משמעותי בשותפות במתכונת זו.
שננדואה הוא מהמאגרים הגדולים במפרץ מקסיקו, ארה"ב, עם 431 מיליון חביות נפט והוא ממוקם 255 מייל דרומית לניו אורלינס. חלקה של נאוויטס בפרויקט הוא 53.1%, ולצידה חברות בקבוצת בלקסטון המחזיקות ב-46.9%. מפעילת הפרויקט היא BOE Exploration & Production מקבוצת בלקסטון. טרם רכישת המאגר על ידי נאוויטס, הושקעו בשננדואה 1.8 מיליארד דולר, תוך ביצוע של 9 קידוחי אקספלורציה, אימות והערכה ורכישת מידע רב ששימש לביצוע הערכת נכס הנפט. 
לאחר השלמת הפיתוח בסוף שנת 2024, פרויקט שננדואה צפוי להפיק כ-80,000 חביות נפט ביום, מארבע בארות הפקה. הפרויקט צפוי ליצור לנאוויטס תזרים מהוון (בשיעור של 10%) של כ-1.4 מיליארד דולר ו-EBITDA  צפויה של כ-750 מיליון דולר בשנת ההפקה הראשונה. תקציב ההשקעה בפרויקט (חלק השותפות) מוערך בכ-870 מיליון דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה