גדעון תדמור: האיש שנחשב ל"אבי הגז" של ישראל

כשהתחיל את פעילות הקידוח, נתפס כפנטזיונר. כיום הוא נחשב לאיש שגילה את הגז ישראל ולמפיק קולנוע מצליח. מי אתה גדעון תדמור?
מערכת ice |  1
גדעון תדמור (צילום יחצ)
גדעון תדמור, יליד 1963, הוא איש עסקים ישראלי העוסק בתחום החיפוש, הפיתוח והפקת גז ונפט בישראל ומעבר לים, והאיש העומד בראש חברת נאוויטס פטרוליום. לתדמור נגיעה גם לתחום הפקות התוכן, כבעליה של חברת  SIPUR
ביוגרפיה עסקית
תדמור נולד בתל אביב וגדל בהרצליה. הוא למד בגימנסיה הרצליה, שירת בצה"ל כקצין בחיל התותחנים וסיים לימודי במשפטים של אוניברסיטת תל אביב. תדמור הוא נצר למשפחה של אצולת נדל"ן: סבו חיים, רכש קרקעות ברחבי ישראל, ואילו אביו עקיבא ודודו ד"ר דוד כהן, הקימו שכונות מגורים על אותן הקרקעות במסגרת חברת כהן פיתוח.
במהלך שירותו הצבאי, נפטר אביו באופן פתאומי, אירוע שבראיון ל"כלכליסט" הגדיר תדמור כרגע "רגע שינה את מסלול חיי. התבגרתי בבת אחת". התכנון לטוס לטיול במזרח עם סיום השירות הצבאי נגנז, ותדמור השתלב בחברה המשפחתית והחזיק בחלק ממניותיה. בראשית שנות ה-90, החליט תדמור להתפתח לאפיקים חדשים וביחד עם שלושה: דודו ד"ר דוד כהן, אמו חנה והגיאולוג אלי רוזנברג, הקים את חברת אבנר קידוחים לחיפוש גז ונפט.
בסוף אותו עשור, רשמה החברה הצלחה גדולה, כשהתגלה מאגר ים תטיס, אשר אבנר קידוחים החזיקה ב-23% ממנו – מהלך שגם מסומן כסנונית הראשונה במהפכת הגז בישראל. בו בזמן, השתלב תדמור גם בקבוצת דלק. בשנת 2001 הוא מונה למנכ"ל דלק אנרגיה ובשנת 2007 ליו"ר דלק קידוחים. כשנתיים לאחר מינויו, התגלה מאגר הגז תמר ושנה לאחר מכן מאגר לוויתן – תגליות שבנו לו מוניטין כ"אבי הגז הישראלי", וכמובן הפכו את תדמור לאיש עשיר.
בשנת 2016 עזב תדמור את דלק. על פי פרסומים, במהלך עבודתו בקבוצה צבר תדמור למעלה מ-200 מיליון שקלים. ב-2017 הוערך הונו בסכום של כ-400 מיליון שקלים. בראיון באותה השנה ב"כלכליסט" התייחס תדמור למערכת יחסיו עם יצחק תשובה על רקע הפרדת הכוחות המקצועית וציין: "היחסים בינינו קרובים, אישיים וטובים מאוד. יש בינינו הבנה עמוקה אחד של האחר. גם נישואים מפוארים לא תמיד שורדים 18 שנה. עברנו הרבה יחד, הרבה מעבר ליחסי עבודה".
כך או כך, תדמור יצא לדרך חדשה וייסד את חברת נאוויטס פטרוליום, העוסקת בחיפוש גז ונפט בצפון אמריקה. מהדו"חות הכספיים של החברה עולה כי הכנסותיה ב-2022 זינקו ב-39% לכ-120 מיליון דולרים, והרווח הנקי טיפס ל-כ-49 מיליון דולרים. בראיון ל"גלובס", סיפור בין היתר תדמור: "כאשר התחלתי את פעילות הקידוח אנשים הסתכלו עליי כאילו אני פנטזיונר", במקרה שלו לפחות ניתן בהחלט לקבוע כי הפנטזיה והמציאות יישרו קו.
חלום ילדות
בשנת 2015 הקים תדמור את חברת Tadmor Entertainment (שמותגה בהמשך מחדש תחת השם SIPUR). בין הסרטים שהופקו במסגרת החברה ניתן לציין את "ג'נקשיין 48", "מינכון 72" ואת "נורמן: עלייתו המתונה ונפילתו התלולה של מאכער אמריקאי", בכיכובם של ריצ'ארד גיר, סטיב בושמי וליאור אשכנזי. את הקמת החברה תיאר תדמור כ"הגשמת חלום ילדות". תדמור משמש כחבר בוועד המנהל של הבית הספר הירושלמי סם שפיגל לקולנוע וטלוויזיה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עם כל הפרגון בעל החזון היה הדוד ד"ר דוד כהן המנוח
    נאוה אילן 09/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חבל שכתבת היח"צ החביבה הזו ממעטת בחלקו המשמעותי של הדוד שהיה איש חזון ומעש והמנטור של גדעון הצעיר https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3480402,00.html
    סגור