אהרון פרנקל: מתלמיד ישיבה לאיל הון

הוא נולד למשפחה דתית בבני ברק ולמד בישיבת פוניבז'. כיום הוא בעלים של קבוצת לויד'ס LOYD'S, ועם הון המוערך בעשרות מיליארדי שקלים הוא מקפיד לתרום ביד רחבה. מי אתה אהרון פרנקל?
מערכת ice | 
אהרון פרנקל (צילום ויקיפדיה)
אהרון גובר פרנקל, יליד 1957, הוא איש עסקים, יזם ומשקיע בינלאומי, איל הון ופילנתרופ ישראלי. פרנקל הוא בעליה של קבוצת לוידס (Loyd's), העוסקת בין היתר בתעופה האזרחית, נדל"ן, אנרגיה והייטק.  בנוסף, מכהן פרנקל כסגן נשיא הקונגרס היהודי העולמי (WJC) וכיו"ר הקונגרס היהודי האירו-אסייתי(EAJC) . הונו של פרקנל מוערך בעשרות מיליארדי שקלים.
ביוגרפיה עסקית
פרנקל הוא בן הזקונים, מתוך שלושת אחים להורים ניצולי שואה. הוא גדל בבני ברק והתחנך בישיבות, ביניהן גם ישיבת פוניבז' היוקרתית.
בשנות ה-20 החל פרנקל להשתלב בעולם העסקי. תחילת הדרך כללה ייעוץ וסיוע ליזמות תעשייתית עבור קיבוצים ומושבים, ומשם המשיך לרכישת מפעלי מזון. בסוף שנות ה-80 עבר פרנקל להתגורר בוורשה, וייסד את קבוצת לוידס שבהדרגה הרחיבה את פעילותה לשורה ארוכה של תחומים – מתעופה אזרחית וחלל, דרך נדל"ן ואנרגיה ועד הייטק וטכנולוגיה. פרנקל ידע להיכנס לוואקום שנוצר עם נפילת הקומוניזם במזרח אירופה ומדינות ברית המועצות לשעבר, ולהעביר אליהן טכנולוגיה, ציוד וידע מהמערב.
באותו העשור, החלה קבוצת לויד לבסס את מעמדה בגזרת הנדל"ן. בבעלותה כיום נכסים רבים, בעיקר בענף המשרדים כמו גם בתי מלון, והיא מעורבת במגוון פרויקטים ברחבי העולם. תחת לוידס תעופה, מחכיר פרנקל מטוסים לחברות תעופה ומוכר מטוסי מנהלים.
לאורך השנים, הוכיח פרנקל חוש עסקי יוצא דופן, שהוביל אותו לרווחים נכבדים. כך למשל, מכירת מניותיו בחברת הנדל"ן גב ים לנכסים ובניין במהלך 2022 תמורת סכום של כ-3.25 מיליארד שקלים, סידרה לו רווח של 1.25 מיליארד שקלים. 
ביוני 2023 רכש פרנקל מניות בנק לאומי בהנפקה ב-930 מיליון שקלים, והוא מחזיק ב-2.5% ממניות הבנק. פרנקל לא הסתפק בכך, ובאותו הקיץ, פורסם כי רכש 20% ממניות חברת תמר פטרוליום מקרן ברוש וחברות הביטוח הראל ומגדל תמורת כ-300 מיליון שקלים. עם מימוש העסקה, אחזקותיו של פרנקל בתמר גדלו ל-24.99%. 
ים, אומנות ויעורי כבוד
פרנקל נשוי ואב לחמישה. רעייתו, מאיה פרנקל (ברינר), כיהנה בעבר כסגנית שר הכלכלה בממשלת קרואטיה. לדבריו, על השידוך אחראי ידידו המנוח, איש העסקים מיכאל (מיקי) שטראוס. בשנים האחרונות הוא מתגורר בנסיכות מונאקו.
יחד עם פעילותו העסקית, בנה לו פרנקל שם של פילנטרופ התורם ביד רחבה. בין רשימת המוסדות, העמותות והגופים להם סייע, ניתן לציין את בתי החולים קפלן ותל השומר, אוניברסיטת תל אביב ומוזיאון תל אביב, יד שרה, עזרא למרפא, קרן היסוד, מרכז פרס לשלום, התזמורת הפילהרמונית, יד ביד, אור למשפחות, המרכז היהודי במונאקו ומרכזי חינוך יהודי רבים בתפוצות.
פרנקל משמש כסגן נשיא הקונגרס היהודי העולמי (WJC) וכיו"ר הקונגרס היהודי האירו-אסייתי(EAJC) , נשיא המועצה הבינלאומית של יד שרה, נשיא ארגון לימוד FSU ונשיא הקהילה היהודית במונאקו – וזו רק רשימה חלקית. 
על רקע פעילותו העסקית והציבורית הענפה, זכה פרנקל בשלל אותות ופרסים. הוא בעל עיטור כבוד של הליגיון הצרפתי ועיטור הכבוד Chevallier de l’Ordre de Grimaldi, שהוענק לו בידי נסיך מונאקו, אלברט השני. בין תחביביו: ים ושיט, אומנות (כולל אוספי אמנות רבים) ועיצוב פנים.  
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה