השוק

קרן העושר הרוסית תחסל את החזקותיה הדולריות ותמיר אותם לאירו וליואן

קרן העושר הרוסית מחזיקה הון של 119 מיליארד דולר אמריקאי והיא תמיר את ההחזקות האלה לאירו ויואן במטרה "להעניש" את ארה"ב על סנקציות שהאחרונה הטילה עליה
ניצן כהן | 
דולר יורד (צילום Freepik)
קרן העושר הרוסית תחסל את החזקותיה הדולרית ותמיר אותן באירו ויואן וזאת במטרה "להעניש" את ארה"ב על הסנקציות שהטילה האחרונה על רוסיה.
קרן העושר של סין מחזיקה בנכסים נזילים בהיקף כספי של 119 מיליארד דולר כשכ-35% מהנכסים של הקרן מוחזקים בדולרים. לאחר ההמרה של הדולרים תחזיק קרן העושר של רוסיה 40% מהנכסים שלה באירו, 30% ביואן, 20% בזהב, 5% בליש"ט ו-5% ביינים יפאניים.
בסך הכל מדובר בהמרה של 41.6 מיליארד דולר אמריקאי למטבעות אחרים. בשלב זה קונצנזוס ההערכות מדבר על כך שלהמרה לא תהיה כלל השפעה על המסחר בדולר ברחבי העולם וזאת בשל העובדה כי ההמרה תתבצע באמצעות הבנק המרכזי של רוסיה ולא ניתן לדעת מתי יחליף הבנק המרכזי את הדולרים בזהב, אירו ויואן.
צריך לזכור שהחשדנים מבין הפרשנים הכלכליים מעריכים כי לא מדובר באמת בצעד ענישה של רוסיה שנועד לייצר הרתעה של רוסיה מול ארה"ב אלא במצב אחר בו יתרות המט"ח של רוסיה הולכות ומידלדלות ולמעשה הבנק המרכזי של רוסיה זקוק לדולרים כדי להמשיך לשמור על שגרה בכל הנוגע ליחסים הכלכליים של רוסיה עם העולם.
באופן עקרוני רוסיה כבר תקופה ארוכה מצמצמת את החזקותיה הדולריות וזאת, לפחות עלפי הטענות הרשמיות, כדי לייצר מאזן אימה מול הסנקציות של ארה"ב נגדה, סנקציות שהוטלו לראשונה על רוסיה כשפלשה לאי קרים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה