השוק

יוחננוף השלימה הנפקה ב-350 מיליון שקל לפי שווי של 2.45 מיליארד שקל

ההנפקה משקפת ליוחננוף שווי חברה הנמוך בכ-2% משווי החברה בבורסה; יוחננוף תיוותר במדד ת"א 125 לאחר שהגדילה את החזקות הציבור בה לכ-30%
ניצן כהן | 
יוחננוף (צילום Magma Images)
קמעונאית המזון יוחננוף השלימה הנפקת מניות ב-350 מיליון שקל שמשקף לה שווי חברה של 2.45 מיליארד שקל לפני הכסף שהם כ-2% מתחת לשווי החברה בבורסה. לאחר ההנפקה הגדילה יוחננוף את החזקות הציבור בה לכ-30% מה שיותיר אותה במדד ת"א 125.
את ההנפקה הובילה חברת החיתום אוריין של גל עמית ורפי ליפא. השתתפו קרנות גידור ומשקיעים מוסדיים מובילים.
איתן יוחננוף, מנכ"ל ובעלי החברה: "הבעת האמון בחברה ובדרך שלה באה לידי ביטוי בביקושים הגבוהים בגיוס. יצאנו לגיוס במטרה לחזק את ההון של החברה ולהתכונן להשקעות ולהזדמנויות צמיחה נוספות בהמשך ולכן החלטנו להנפיק מניות ולהזרים את תמורת ההנפקה לתוך החברה. כספי הגיוס צפויים להגדיל את הונה העצמי של החברה לכ-1.2 מיליארד ש"ח וזאת לפני רווחי הרבעון השני אשר יכללו את פעילות זול סטוק ואת הסניפים החדשים שפתחה החברה בשבועות האחרונים".
יוחננוף הינה רשת מרכולי דיסקאונט המונה כיום 31 סניפי סופר-שוק פעילים בפריסה ארצית, כאשר עד סוף 2021 צפויה החברה להפעיל 35 סניפים לפחות. לפני כשבוע התקשרה יוחננוף בהסכם לרכישת קרקע ששטחה כ -16 דונם בעפולה, תמורת כ-32.6 מיליון שקל בתוספת מע"מ. החברה מתכננת להקים במקום חנות מכר חדשה, לרבות חנות מרשת 'זול סטוק', בשטח כולל של כ-6,000-8,000 מ"ר, בהתאם לצרכי החברה. 
בחודשים אפריל ומאי 2021 השיקה החברה 3 חנויות מכר חדשות – בעפולה, בקרית שמונה ובטבריה. פתיחת החנויות הינה בהמשך להשלמת הסכם לרכישת הציוד והפעילות העסקית של חנות המכר מיינות ביתן. במהלך השבועות הקרובים מתכננת החברה לפתוח 4 סניפים נוספים: בחדרה, בבאר שבע, בקניון הבאר (ראשון לציון) ובתל-אביב (נחלת יצחק). בנוסף,  לחברה 5 סניפים מתוכננים או בהקמה: באשקלון (צפוני) וכן חנויות מכר נוספות על מקרקעין בבעלות החברה ביבנה, במישור אדומים, באופקים, בפתח-תקווה.
יוחננוף סיימה את הרבעון הראשון עם  הכנסות (בנטרול השפעת הטיפול החשבונאי בהסדרי קונסיגנציה) שהסתכמו בכ-871 מיליון שקל לעומת כ-801 מיליון שקל ברבעון המקביל, עלייה של כ-8.8%. הגידול במכירות נובע מגידול של כ-1.1% במכירות בחנויות זהות ומחנויות חדשות (שתי חנויות שנפתחו במהלך שנת 2020 ולא פעלו במהלך התקופה המקבילה אשתקד). ה-EBITDA  ברבעון הראשון של 2021 הסתכם בכ-71.4 מיליון שקל, עלייה של של  כ-16% לעומת EBITDA של כ-61.6 מיליון ברבעון המקביל.
הרווח לתקופה (בנטרול IFRS 16) הסתכם בכ-68.3 מיליון שקל ברבעון הראשון לעומת כ-30.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה – עלייה של 124%. החברה רשמה הכנסות בגין שערוך ניירות ערך של חברת A2Z (לפני מס) בסך של כ-31.4 מיליון שקל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה